kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
مدیر دفتر کنترل کیفیت آبفای کرمانشاه:

آب آشامیدنی شهرستان هرسین آلودگی هسته‌ای ندارد

مدیردفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای استان کرمانشاه گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه وجود هر نوع آلودگی ناشی از مواد رادیواکتیو در منابع آب آشامیدنی هرسین را رد کرد.



کرمانشاه- خبرنگار کیهان:

اسداله صادقی گفت: نتایج آزمایشاتی که سازمان انرژی اتمی از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان انجام داده و کتبا به ما اعلام شده نشان می‌دهد هیچگونه تشعشعات و گسیل«آلفا»، «بتا»، «پوزیترون»، «گاما»، «رادیوم»، «رادون»، «اورانیوم» و... در منابع آب استان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تنها مرجع رسمی که صلاحیت سنجش آلودگی هسته‌ای منابع آب کشور را دارد سازمان انرژی اتمی است؛ تاکید کرد: سالانه منابع آب استان را توسط سازمان انرژی اتمی مورد سنجش قرار می‌دهیم و طی سالیان گذشته نیز موردی از آلودگی هسته‌ای وجود نداشته است.
مدیرکل دفتر کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه جزو لیست استان‌هایی که منابع آب آن باید از نظر پرتوزایی بررسی شود قرار ندارد و ما فقط برای افزایش ضریب اطمینان و آن هم به صورت اختیاری هر سال اینکار را انجام می‌دهیم.
صادقی یادآوری کرد: هم‌اکنون هم در حال نمونه‌برداری از منابع آب زیرزمینی و روزمینی استان برای ارسال به سازمان انرژی اتمی و انجام آزمایش‌های پرتوزایی هستیم که به محض اعلام نتایج، آن را به مردم اطلاع خواهیم داد.
وی تصریح کرد: چون هر سال این آزمایش‌ها را انجام می‌دهیم از نتایج آن مطمئن هستیم و نه‌تنها آب آشامیدنی هرسین، بلکه هیچکدام از منابع آبی استان کرمانشاه احتمال آلودگی هسته‌ای را ندارد.
صادقی افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اطلاعاتی که در شبکه‌های مجازی از سوی برخی از افراد متخصص یا غیرمتخصص مطرح شده را رد می‌کند، چون هیچ استناد قانونی و آزمایشگاهی در این خصوص وجود ندارد.
صادقی به مردم استان کرمانشاه اطمینان داد که آب آشامیدنی آنها هیچگونه آلودگی ندارد و از آنها خواست به شایعات توجه نکنند.