kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
رئیس دادگاه انقلاب اهواز:

75 درصد قتل‌های خوزستان در سال گذشته با سلاح گرم صورت گرفته است

رئیس کل دادگستری استان خوزستان اعلام کرد: افرادی که سلاح غیرمجاز دارند، می‌توانند با تحویل آن ضمن برخورداری از تخفیف در مجازات، در صورت احراز صلاحیت، مجوز نگهداری سلاح مجاز دریافت کنند.


اهواز - خبرنگار کیهان:

فرهاد افشارنیا در همایش سران عشایر خوزستان اظهار داشت: سلاح منشاء اصلی بسیاری از جرائم مانند تهدیدات، قتل، راهزنی و سرقت‌های مسلحانه، انتقام‌های شخصی و قتل‌های خانوادگی است که در کنار قاچاق اسلحه، نرخ بالایی از جرائم را شامل می‌شود.
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان اهواز نیز با بیان اینکه علاقه مردم استان خوزستان به استفاده از سلاح، انکارناپذیر است اما این علاقه باید کنترل شود گفت: هم‌اکنون بیش از 140 هزار سلاح شکاری مجوزدار در استان وجود دارد و این در حالی است که از سلاح‌های غیرمجاز آماری در دست نیست. فرزاد فرهادی‌راد با بیان این‌که استفاده از سلاح، ام‌الفساد بسیاری از جرائم است، افزود: در سال گذشته بیش از 75 درصد قتل‌های به وقوع پیوسته در استان با سلاح گرم صورت گرفته است. وی هشدار داد: هرکس از سلاح مجاز، استفاده غیرمجاز کند، پروانه سلاح وی باطل و دیگر برای وی مجوز صادر نمی‌شود.
همچنین در ادامه معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز از سران عشایر خواست با انعقاد قراردادهای اجتماعی میان خود، عمل مذموم تیراندازی در مراسم عزا و شادی را ترک کنند. در سال گذشته 4هزار پرونده تیراندازی با سلاح گرم در محاکم خوزستان مطرح شد که حدود یکصد فقره از این تیراندازیها منجر به جرح یا قتل شده بود.