kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

آزادی 17 زندانی مالی در گلستان

رئیس ستاد دیه استان گلستان گفت: به مناسبت روز نسیم مهر (حمایت از خانواده زندانیان) 17 زندانی جرایم غیرعمد و دیون مالی با کمک این ستاد و انجمن حمایت از زندانیان، آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.



سعید طالبی افزود: 11 نفر از این مددجویان از زندان گنبدکاووس و 6 مددجو جرایم مالی و غیرعمد نیز از زندان مرکزی گرگان آزاد شدند.
وی ادامه داد: هم اینک در 2 زندان گرگان و گنبدکاووس 304 زندانی جرایم غیرعمد و دیون مالی چشم انتظار یاری نیکوکاران هستند تا دوباره به خانواده‌هایشان بازگردند.طالبی گفت: رهایی این تعداد مددجو نیازمند تأمین مبلغی افزون بر یکصد میلیارد ریال است.وی ادامه داد: در 2 ماه نخست سال جاری در مجموع 28 مددجو جرایم غیرعمد و دیون مالی با پرداخت 16 میلیارد ریال از سوی ستاد دیه و خیران از زندان آزاد شدند.مدیرکل زندان‌های گلستان نیز گفت: در سال گذشته آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به کمک ستاد دیه استان 31 درصد از سال 93 (163 نفر) بیشتر بوده است.محمود امینی گفت: اکنون بیش از پنج هزار مددجو در زندان‌های استان هستند که حدود 300 نفر دارای جرایم غیرعمد می‌باشند. وی تصریح کرد: اولویت اصلی ستاد دیه استان کمک به خانواده‌هایی است که با زندانی شدن سرپرست و یا یکی از اعضای خود دچار مشکل شده‌اند.
امینی در ادامه به آزادی حدود 800 زندانی از زندان‌های استان درپی عفو نوروزی رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد.