kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
رهبر انقلاب در مراسم کاشت نهال:

جلوی دست‌اندازی به فضای سبزگرفته شود

در هفته منابع طبیعی و در آستانه روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روزچهارشنبه یک اصله نهال غرس کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب سپس در سخنانی با تشکر از همه کسانی که در بخش توسعه فضای سبز کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کردند: از مسئولان و آحاد مردم می‌خواهم که به مسئله فضای سبز اهمیت بدهند و نگذارند که کشور و زندگی مردم از این نعمت بزرگ پروردگار محروم شود.
ایشان مسئله محیط زیست را مهم خواندند و با اشاره به پدیده ریزگرد‌ها و غبارهایی که به کشور وارد می‌شود، تاکید کردند: برای رفع این آسیب همه بخش‌های دولت باید در سطح کلان و به صورت  هماهنگ، همکاری و اقدام کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین خواستار اهتمام همگانی بیشتر در خصوص پاسداری از فضای سبز شدند و گفتند: شعار «هر ایرانی یک درخت» شعار خوبی است و لازم است جلوی دست اندازی ‌ها به فضاهای سبز و تبدیل این منابع ارزشمند به آهن و سیمان گرفته و با سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی شود.
در این مراسم وزیر و نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و شهردار تهران حضور داشتند.
غرس 222 هزار نهال به نیت شهدای انقلاب
به گزارش سرویس اجتماعی؛ قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از کاشت 222 هزار نهال به نیت 222 هزار شهید انقلاب در روز درختکاری (15 اسفند) در سراسر کشور خبر داد.
محسن انصاری دیروز در نشست خبری در تشریح برنامه‌های این بنیاد به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا افزود: مسئولان بنیاد شهید در این روز با خانواده شهدایی که روز تولد یا شهادتشان بیست و دوم اسفند است، دیدار می‌کنند.
انصاری با بیان اینکه بزرگداشت روز شهید تاکنون مغفول مانده است، گفت: هدف از برگزاری این مراسم، اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) درباره زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است.
انصاری با اشاره به اینکه ستادی از دو ماه قبل برای برگزاری مراسم روز شهید تشکیل شده است، اضافه کرد: دولت هم با صدور ابلاغیه‌ای دستگاه‌ها را موظف به مشارکت در امر تکریم و تجلیل از مقام والای شهدا کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان بنیاد شهید به مناسبت سی‌و چهارمین سالروز تأسیس این بنیاد و در روز شهید در طرحی که با عنوان سپاس از فجرآفرینان است و از 22 بهمن آغاز شده ، با 22 هزار خانواده شهید دیدار می‌کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون 17 هزار دیدار صورت گرفته است، افزود:  در این دیدارها  استانداران، مسئولان و مدیران بنیاد شهید حضور دارند و دیدار با پنج هزار خانواده شهید دیگر تا  22 اسفند انجام خواهد شد.
انصاری گفت: در این روز همچنین دو میلیون و 200 هزار پیامک حاوی وصیت‌نامه شهدا  به دارندگان تلفن همراه ارسال خواهد شد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مراسم تجلیل از عوامل فیلم شیار 143 یادآور شد: بنیاد شهید دو هزار و 200 راوی دفاع مقدس تربیت کرده است که همگی از خانواده شهدا و پیام‌آوران ایثار هستند.
این مقام مسئول در بنیاد شهید گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی شهیدی» جمعه این هفته (16 اسفند) در نمازجمعه تهران سخنرانی خواهد کرد و مسئولان بنیاد شهید مراکز استان‌ها نیز در مراسم نماز جمعه شهرهای خود نیز به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
وی همچنین از برگزاری نشست تخصصی تاریخ شفاهی در 17 اسفند خبر داد و گفت: در این مراسم از 200 نفر از استادان و صاحب‌نظران این رشته جدید دعوت شده که هدف از آن مکتوب کردن خاطرات شهدا از زبان والدین و اطرافیان آنها است.
رونمایی از تمبر یادبود روز شهید
انصاری با بیان اینکه به مناسبت روز شهید قرار است نخبگان، کارآفرینان و خانواده شهدا با رئيس جمهور دیدار داشته باشند، اضافه کرد: در این مراسم از تمبر یادبود شهید و 10 کتاب «فرهنگ اعلام شهدا» نیز رونمایی خواهد شد.
به گفته انصاری، فرهنگ اعلام شهدا کتابی حاوی 30 مشخصه شهدا به تفکیک استان‌هاست که مجموعه مربوط به شهدای 10 استان اردبیل، ایلام، سمنان، بوشهر، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، کردستان و زنجان آماده است.
به گفته قائم‌مقام بنیاد شهید همچنین قرار است به مناسبت 22 اسفند از کتابی که مجموعه‌ای از وصیت‌نامه شهداست و طبق پیش‌بینی‌ها 500 جلد است، رونمایی شود.
تجلیل از 738 خادم شهدا تجلیل از 22 شهید ورزشکار دارای مدال‌های آسیایی، کشوری و استانی، افتتاح نمایشگاه نقاشی ایثار و شهادت و راهپیمایی خانواده شهدا و عموم مردم در روز شهید از دیگر برنامه‌هایی است که انصاری به آنها اشاره کرد.
وی تصریح کرد: تجلیل از 704 مروج فرهنگ ایثار و شهادت که شامل تولیدکنندگان فیلم، نویسندگان کتاب و سخنرانان است، برگزاری کنگره شعر ایثارکه فراخوان آن دو سال گذشته اعلام شد و حدود یک هزار مجموعه شعر هم به دبیرخانه آن ارسال شده از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید است.
به گفته این مقام مسئول در بنیاد شهید، در این کنگره از 22 خانواده شهید شاعر و شاعره نیز تقدیر می‌شود.