kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

باران شدید در سمنان خسارت زد

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در چند شهر استان سمنان به بخش‌هایی از تأسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی، تجاری و جاده‌ها خسارت وارد کرد.


به گزارش خبرگزاری ها، تمرکز این بارش‌ها که بیشتر در سمنان، مهدیشهر و سرخه بوده باعث غافلگیری مردم، جاری شدن سیلاب در معابر شهری و بین شهری، آبگرفتگی واحدهای تجاری، تخریب تعدادی از واحدهای مسکونی بخصوص در جنوب شهر سمنان و خسارت به تاسیسات زیربنایی و مزارع و باغ‌ها شده است.
مدیرکل بحران استانداری سمنان با بیان اینکه سیلاب جاده جمشید‌آباد واقع در مسیر گرمسار- سرخه را مسدود کرده بود و مسافرانی در این مسیر گرفتار شدند افزود: با تلاش راهداران این مسیر بازگشایی شده و امدادرسانی به مسافران در راه مانده و افرادی که دچار خسارت عمده به منازل و واحدهای تجاری شده‌اند ادامه دارد.
احمد طاهری افزود: بارندگی‌ها در سمنان به سمت شرق استان و در شهرستان‌های شاهرود و میامی تا بعدازظهر دیروز ادامه داشت و اکنون کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت‌های بارندگی هستند.
معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان نیز گفت: بارش شدید سه‌شنبه شب باعث آوار و ریزش سه واحد مسکونی شد که این حوادث تلفات جانی نداشت.علی یحیایی افزود: سه واحد مسکونی در محدوده خیابان حافظ نو در میدان حافظ، خیابان آستانه در اطراف امامزاده یحیی(ع) و یک واحد مسکونی نیز در خیابان طالقانی ریزش داشت که فقط باعث خسارات مالی شد.
وی تاکید کرد: گروه‌های امدادی هلال‌احمر با توجه به شرایط این واحدهای مسکونی، چند واحد مسکونی اطراف خانه آوار شده به ویژه در خیابان آستانه را تخلیه کرده‌اند.
مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شمال شرق نیز گفت: بارندگی‌های شدید سه‌شنبه شب در استان سمنان، موجب توقف تعدادی از قطارهای در حال گذر از این استان شد.
مرتضی عرب حجی افزود: در ساعت 21 و 30 دقیقه سه‌شنبه شب گزارش‌هایی مبنی بر آبگرفتگی ریل‌ها در منطقه گرداب- هفت‌خان در کیلومتر 290 تا 293 تهران- مشهد رسید.
وی گفت: بلافاصله گروه‌های امدادی با امکانات لازم مانند لودر، بیل مکانیکی و واگن حمل بالاست برای خدمات‌رسانی و آسان سازی رفت‌و‌آمد قطارها به منطقه اعزام شدند.
عرب حجی ادامه داد: حجم بالای سیلاب موجب شد تا قطارها به مدت دو تا سه ساعت نگهداری شده و پس از ایمن‌سازی خط، مسیر خود را ادامه دادند.
عرب حجی گفت: هیچ خسارتی به مسافران و قطارها وارد نشد، اما تاخیر ایجاد شده موجب شد تا برنامه تردد قطارها تا ساعاتی دچار اختلال شود.
سیدعباس دانایی فرماندار سمنان نیز گفت: هیچ خسارت جانی از سیلاب‌های سمنان گزارش نشده است.همچنین بارش شدید باران و جاری شدن سیل موجب بسته‌شدن محور ارتباطی تربت‌حیدریه- مشهد در محدوده گردنه «خماری» شد.بخشدار جلگه رخ از توابع تربت‌حیدریه با اعلام این مطلب گفت:‌ وقوع سیلاب موجب تجمع حجم انبوهی از آب در داخل تونل این مسیر در 25 کیلومتری تربت حیدریه شده و تردد خودروها را مختل کرده است.
علی اسماعیل‌نژاد افزود: اکنون ماموران راهداری در حال تخلیه آبها و لایروبی جاده و تونل خماری هستند و تا مدتی دیگر راه به روی خودروها باز خواهد شد.
وی همچنین از آب‌گرفتگی و خرابی شماری از منازل مسکونی روستایی «نوری و غنچی» این بخش بر اثر سیل و ناپدید شدن یک دستگاه تراکتور روستاییان در سیلاب خبر داد.