kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

همه بخش‌های کشور در مبارزه با قاچاق ناکارآمدند

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با نامناسب خواندن وضعیت قاچاق در کشور، گفت: همه بخش‌های کشور در مبارزه با بحث قاچاق کالا ناکارآمد هستند.


به گزارش تسنیم، علیرضا جمشیدی در حاشیه همایش ملی نقد و تحلیل قوانین برنامه پنج‌ساله از منظر حقوق اقتصادی درباره آخرین وضعیت استقرار یگان ویژه در تعزیرات اظهار داشت: متأسفانه با وجود اینکه ما برای اجرای احکام به شدت به یگان ویژه نیاز داریم هنوز موفق نشده‌ایم با ناجا به توافق برسیم و بحث عمده هم در این حوزه، مسائل مالی است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: آن طوری که به من گفتند نیروی انتظامی بودجه کافی ندارد و واقعاً یکی از مشکلاتی که در حیطه قاچاق وجود دارد این است که حتماً باید یگان ویژه مستقر شود تا بتوانیم حکم‌ها را قوی‌تر اجرا کنیم.
جمشیدی ادامه داد: براساس قانون نیروی انتظامی موظف و مکلف است که یگان ویژه را در تعزیرات مستقر کند تا با قوت بیشتر به اجرای احکام قاچاق بپردازیم.
وی در خصوص افزایش صلاحیت‌های تعزیرات نیز گفت: در صحن و کمیسیون تلفیق مجلس، قانونی به تصویب رسیده که براساس آن یک سری عناوین که ماهیت مجرمانه خیلی جدی ندارد، جرم‌زدایی شده و به صلاحیت‌های سازمان تعزیرات اضافه می‌شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص وضعیت قاچاق نیز اظهار داشت: متاسفانه وضعیت قاچاق خوب نیست و به اعتقاد من همه بخش‌های کشور در بحث قاچاق ناکارآمدند.