kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

آیین افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد

آیین افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و جامعه قرآنی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، در این مراسم علی لاریجانی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند: آن خانه‌ای که فرد در آن قرآن تلاوت کند، مانند ستاره درخشنده می‌شود، در این روایت نقش تکاملی برای کل خانه قائل می‌شود، ممکن است فلسفه روایت در این باشد که اگر کسی در منزل قرآن را بلند تلاوت کند، دیگران از مفاهیم آن بهره می‌جویند و کمال پیدا می‌کنند. وی با اشاره به اینکه در هر خانه قرآن خوانده شود، خیر در آن خانه زیاد می‌شود، گفت: در روایت است که در هر خانه قرآن خوانده شود افزون بر خیر، کارها بر اهل آن خانه آسان شده و ساکنان آن در فزونی قرار می‌گیرند و اگر در خانه‌ای قرآن تلاوت نگردد، فضای خانه تنگ، خیر آن کم و ساکنانش در نقصان قرار می‌گیرند، این روایت نشان می‌دهد تلاوت یک فرد در خانه بر سرنوشت یک خانواده اثر می‌گذارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همه این سخنان معصومان(ع) دلالت بر کثرت تلاوت قرآن در منزل دارد، در استمرار به تلاوت نیز باید فهم و عمل قرآنی باشد، باید تذکر و عامل بودن به قرآن در تلاوت و قرائت آن نهفته باشد.
مسابقات قرآن جمهوری اسلامی بر مبنای وحدت مسلمانان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدی نیز در این مراسم با اشاره به حضور نمایندگان 70 کشور جهان در این دوره از مسابقات، ابراز داشت: خدا را شاکریم که به ما توفیق داد تا میزبان نمایندگان 70 کشور جهان با فرهنگ، آداب و رسوم و زبان‌های مختلف هستیم و همه این افراد به مدت یک هفته حول محور قرآن با هم رقابت خواهند کرد. این امر به ایجاد فضای قرآنی در ایران و جهان اسلام کمک می‌کند.
وی جمهوری اسلامی را پرچمدار عمل به قرآن کریم دانست و گفت: قرآن به ما دستور داده تا با استکبار و طاغوت مبارزه کنیم و جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار عمل به قرآن در برابر استکبار جهانی ایستاده و کاملاً پیش می‌رود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت مسلمانان، بیان داشت: یکی از برنامه‌های دشمنان ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و باید همه امت اسلام آگاه و هوشیار باشند تا فریب این توطئه دشمن را نخورند. این مسابقات براساس وحدت مسلمانان به وجود آمده و آیه وحدت همیشه شعار مسابقات ما بوده است.