kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

مطرح شدن برجام 2، 3 و 4 دامی برای انقلاب بود

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مطرح شدن برجام 2، 3 و 4 پس از برجام، دامی برای انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و ژرف‌اندیشی خط آمریکا را خواندند و مانع تحقق آن شدند.



حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه به مناسبت روز پاسدار ضمن تبیین نقش، جایگاه و اهمیت پاسداری از انقلاب اسلامی از سپاه به عنوان نهادی انقلابی، مکتبی، پیش برنده و پیش رونده یاد کرد و گفت: سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی می‌بایست با در نظر گرفتن و توجه به «متغیرها و مقتضیات» به عنوان یکی از الزامات انقلابی بودن این نهاد مکتبی، در تمامی حوزه‌های سخت، نیم سخت و نرم از آمادگی مطلوب و کافی برخوردار باشد.
سعیدی با بیان اینکه بدون داشتن شناخت کامل از متغیرها و موقعیت‌ها، پاسداری از انقلاب به ویژه در جبهه نرم‌افزاری که با نفاق، پوشش و لایه‌های پنهان همراه است با مشکل مواجه خواهد شد، افزود: بنابر روایات اسلامی «کسی که آگاه به زمانه باشد شبیخون نمی‌خورد». بصیرت و آینده‌نگری افراد بالاخص در نیروهای مسلح موجب می‌شود تا اهداف و مقاصد شوم دشمن در زمان مناسب شناسایی شده و با آن مقابله شود.
وی گام برداشتن در مسیر موازین و چارچوب‌های حرکت رهبر معظم انقلاب را دیگر شرط انقلابی بودن سپاه برشمرد و خاطرنشان کرد: بیان معظم‌له مبنی بر اینکه «من انقلابی‌ام، دیپلمات نیستم» حاکی از نگاه انقلابی رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی و تکیه ایشان بر حفظ استانداردها و اصول و مبانی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با تأکید بر اینکه حکومت دینی با ایفای نقش مردم بوجود می‌آید و نقش مردم فعلیت بخشیدن و ایجاد بستر و زمینه تحقق حکومت دینی است، افزود: استقرار و ایستادگی سپاه در مرز دفاع از کیان، قرآن، اسلام، انقلاب اسلامی و نظام، علت هجمه دشمن بر علیه این نهاد مردمی است.
سعیدی از نفوذ به عنوان تصرف دشمن در ادراک مسئولین و مردم یاد کرد و اظهار داشت: نفوذ سیاسی به معنای تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان و نفوذ فرهنگی تصرف در ادراک فرهنگی مردم است و نگرانی‌ها از این است که دشمن با تمرکز روی افکار مردم و دولتمردان بتواند بر آنها تأثیرگذاشته و اهداف خود را از این طریق دنبال کند.
وی با اشاره به خباثت‌های آمریکا در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه ملت ایران، اعتماد و تسلیم شدن در برابر خواست «کدخدا» را «اشتباه گرفتن دوست و دشمن» توصیف کرد و اظهار داشت: مطرح شدن برجام 2، 3 و 4 پس از برجام، دامی برای انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب (مد‌ظله‌العالی)با هوشمندی و ژرف‌اندیشی خط آمریکا را خواندند و مانع تحقق آن شدند.
نماینده ولی فقیه در سپاه خط بطلان کشیدن بر تمامی دستاوردهای انقلاب را از پیامدهای تسلیم شدن در برابر زیاده‌خواهی دشمن توصیف و خاطر‌نشان کرد: آنچه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم در سایه تکیه بر اصول و مبانی و ایستادگی در برابر قدرت‌های سرکش و زورگو و در رأس آنها آمریکا است و توانمندی، اقتدار و عزت امروز ما مرهون مقاومت ماست.
سعیدی شرط ماندن را ایستادگی توصیف و با بیان اینکه تأثیر و نفوذ گفتمانی و معنوی انقلاب در میان ملت‌های آزادیخواه جهان و ملل مسلمان موجب هراس استکبار جهانی شده است، تصریح کرد: اگر امروز مستشاران نظامی ما در جبهه مقاومت به ایفای نقش مؤثر می‌پردازند، این مهم در واقع دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی است و اگر در آن جبهه با دشمن رو‌به‌رو نشویم باید در شهرهای خودمان با آنها بجنگیم.