kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
عبدالباری عطوان اعلام کرد

پاکسازی نژادی هدف ائتلاف سعودی از کوچ اجباری مردم یمن

«عبدالباری عطوان» طی تحلیلی در مورد کوچ اجباری مردم یمن از شهر عدن اعلام کرده توطئه‌ای جدید به نام پاکسازی نژادی در جنوب این کشور در حال اجرا است.


اخراج ساکنان شهر عدن چند روزی است که در دستور کار ائتلاف سعودی قرار گرفته و نظامیان اماراتی در حال کوچاندن اجباری شهروندانی که اصالتا اهل شمال یمن هستند می‌باشد.
 این اقدام حاکی از توطئه جدیدی علیه مردم یمن است.
 به گزارش العالم، «عبدالباری عطوان» کارشناس مطرح جهان اسلام در این مورد اعلام کرده  در یمن چندین جنگ در جریان است و فقط یک جنگ نیست؛ بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد تعداد کشته‌ها در این کشور از 7 هزار نفر فراتر رفته و حملات جنگنده‌های ائتلاف همچنان ادامه دارد. اما خطرناکتر از همه اینها، رویدادهای شهر عدن «پایتخت دوم» یمن است که شاهد پاکسازی نژادی بی‌سابقه‌ای در این کشور می‌باشد.
 به نوشته «عطوان»، یوتیوب سرشار از صحنه‌هایی غیرانسانی است که در آن نیروهای امنیتی در شهر عدن صدها تن از شهروندان را جمع آوری کرده و آنان را در اتوبوس‌ها و یا پشت کامیون‌ها قرار می‌دهند، صحنه‌ای که درست شبیه به حیواناتی است که به کشتارگاه می‌برند! تنها گناه این افراد این است که از اهالی این شهر نیستند و بیشتر آنان به شهرهای شمالی تعلق دارند. بهانه مسئولان وابسته به ائتلاف سعودی این است که این افراد کارت شناسایی ندارند! این بهانه کاملا واهی است زیرا بیش از نیمی از مردم یمن کارت شناسایی ندارند.
سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در ادامه تاکید کرد، «آیا مزدوران خارجی که در خاک یمن در حال جنگ هستند، کارت شناسایی یمنی دارند؟! و آیا هنگامی که حاکمیت یمن را نقض کردند گذرنامه داشتند؟ همین سؤال را نیز می‌توان درباره بقیه نیروهای بیگانه‌ای که زیر پرچم ائتلاف در حال جنگ علیه یمنی‌ها در داخل خاک این کشور هستند، پرسید.»
 وی در پایان تاکید کرد:«این اقدام برنامه‌ریزی شده، آغازی برای تقسیم کشور یمن بر اساس مسائل طایفه‌ای و کاشتن بذر جنگ داخلی بین شمال و جنوب است. همه نشانه‌ها از آغاز سناریوی پاکسازی نژادی در عدن حکایت دارد؛ بر اساس گزارش‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ائتلاف، جدا کردن جنوب از شمال یمن بر اساس مسائل طایفه‌ای است، و این امر بیانگر دلیل اعزام نیروهای آمریکایی به یمن است که به بهانه جنگ علیه القاعده به یمن فرستاده شده‌اند.»
حمایت قاطع آمریکا
 از جنایات سعودی
خبر دیگر این‌که دیروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد این کشور همچنان به حمایت خود از حملات ائتلاف عربستان در یمن ادامه می‌دهد. «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی نیز ادعا کرد که عربستان هزینه زیادی کرده تا از بمب‌های هدایت شونده استفاده کند و این بمب‌ها بدون اصابت به غیر نظامیان به اهدافی که عربستان می‌خواهد اصابت کند!این اظهارات مضحک در حالی مطرح می‌شود که طبق گزارش مراکز حقوق بشری در داخل و خارج از یمن، حداقل 7 هزار نفر تاکنون در حملات ائتلاف سعودی شهید و بیش از 15 هزار نفر مجروح شده‌اند. بخش اعظم شهدا غیر نظامیان هستند.