kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
خبرهای خوبی درباره بهداد خواهید شنید

انوشیروانی: درباره رستمی هیچ صحبتی نمی‌کنم!

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: در مورد رستمی هیچ صحبتی نمی‌کنم، به او فکر نمی‌کنم و شرایطش هم برای من اهمیتی ندارد.



سجاد انوشیروانی درباره اردو تیم ملی وزنه‌برداری در اردبیل گفت: نیاز به تمرین در ارتفاع داشتیم و همچنین برای تغییر روحیه وزنه‌برداران این اردو لازم بود. تمرینات را باید تا المپیک با قدرت تمام پیگیری کنیم. جام فجر را هم پیش رو داریم که به عنوان یک آزمون سنگین برای وزنه‌برداران به آن نگاه می‌کنیم.
وی درباره غیبت کیانوش رستمی در اردوی اردبیل و تمرینات انفرادی این وزنه‌بردار و اینکه آیا این موضوع به روحیه تیمی لطمه نمی‌زند، گفت: در مورد رستمی هیچ صحبتی نمی‌‌کنم و اهمیتی برای من ندارد. به او فکر نمی‌کنم و شرایطش برای من مهم نیست.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نقطه‌ضعف اصلی وزنه‌برداران ما در این مسابقات حرکات خطا بود. باید برای رویدادی مانند المپیک تعداد خطاها را کم کنیم و بچه‌ها مسلط‌تر روی تخته حاضر شوند. هر قدر وزنه‌برداران کمتر حرکت از دست بدهند موفق‌تر خواهند بود.
انوشیروانی درباره زمان اعلام ترکیب نهایی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در بازی‌های المپیک گفت: یک ماه و نیم بعد از جام فجر و 3 هفته مانده به المپیک براساس عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات قهرمانی آسیا و جام فجر و همچنین رکوردگیری که پیش از المپیک خواهیم داشت، نفرات اعزامی به ریو مشخص خواهند شد. سعی می‌کنیم بهترین نفرات را برای المپیک انتخاب کنیم. هرچند که برخی از وزنه‌برداران از نظر رکوردی پایین هستند و باید شرایطی فراهم کنیم تا هر 5 نماینده کشورمان در المپیک در کورس رقابت برای کسب مدال قرار گیرند.
وی در پاسخ به این سوال که در هر صورت به نظر می‌رسد حضور تعدادی از وزنه‌برداران در المپیک از هم‌ اکنون قطعی است و شاید تنها یکی دو نفر دچار ابهام باشد گفت: متاسفانه بعد از المپیک لندن دستمان خالی شد چراکه در این سال‌ها پشتوانه‌سازی لازم را نداشتیم تا بتوانیم جانشینان شایسته‌ای برای قهرمانان فعلی بسازیم. یک نسل طلایی از سال 2009 که در رده‌های پایه سرمایه‌گذاری خوبی شده بود در این سال‌ها نتایج لازم را برای وزنه‌برداری ایران کسب کرده است که به نظر می‌رسد خواسته یا ناخواسته تعدادی از آنها را بعد از المپیک ریو از دست خواهیم داد.
انوشیروانی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در فدراسیون فعلی اهمیت بالایی به رده‌های پایه داده می‌شود به طوری که 7 ماه اردو برای تیم ملی جوانان پیش‌بینی شده است و تیم نوجوانان هم با وجود اینکه در مهرماه مسابقه دارد دو ماه است که در اردو هستند.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد شرایط بهداد سلیمی گفت: بهداد چهارشنبه هفته گذشته 160 کیلوگرم در یک ضرب و 190 کیلوگرم در دو ضرب را اجرا کرد. او بسیار با اراده کار می‌کند و زمان کافی هم برای رساندن او به آمادگی در اختیار داریم. در هفته‌های آینده خبرهای خوبی درباره بهداد خواهید شنید.
انوشیروانی در خصوص اینکه تکلیف لوچف، وزنه‌بردار روس که متهم به دوپینگ است چه شد؟ گفت: ما هم اطلاع دقیقی نداریم اما مسئولان ورزش روسیه از طریق فدراسیون جهانی پیگیر حل مشکل او هستند. حتی رئیس‌جمهور روسیه هم پیگیر وضعیت اوست که نشان از اهمیت بالای طلای المپیک برای کشورها دارد. متاسفانه مسئولان ورزش ما آنطور که باید فضا را المپیکی نمی‌بینند.
وی خاطرنشان کرد: چند هفته دیگر کشورمان برای نخستین‌بار میزبان مسابقات انتخابی المپیکی در وزنه‌برداری است که امیدواریم با حمایت مسئولان میزبانی شایسته‌ای در شأن نام ایران داشته باشیم تا مسابقات را با کیفیت بالا و در سطح قابل قبولی برگزار کنیم. طلای المپیک برای تمام کشورها اهمیت دارد و برافراشته شدن پرچم ایران و سروده شدن سرود کشورمان می‌تواند افتخار بزرگی باشد که با حمایت مسئولان امکانپذیر خواهد بود.