kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
مدیر مسئول کیهان:

انجمن صنفی منحل نشده به انگلیس نقل مکان کرده است

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران منحل نشده بلکه به انگلیس نقل مکان کرده است.


حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها در زمینه احیای انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران گفت: دست‌اندرکاران اصلی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مدت‌هاست که به آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، هلند و برخی دیگر از کشورهای غربی پناهنده شده و به خدمت سرویس‌های اطلاعاتی این کشور‌ها درآمده‌اند؛ بنابراین مهره‌های انجمن فقط محل کارشان تغییر کرده و از وطن شناسنامه‌ای خود به وطن سیاسی خویش کوچ کرده‌اند.
وی گفت: البته همه کسانی که در انجمن صنفی منحله عضو شده بودند، با دست‌اندرکاران این انجمن همخوانی و همراهی نداشتند ولی شاکله اصلی انجمن نه فقط صنفی نبود، بلکه یک تشکل سیاسی محض بود که به گواهی مواضع و عملکرد خود، از روی دست بیگانگان دیکته می‌نوشت.
مدیرمسئول کیهان افزود: رجبعلی مزروعی، دبیر انجمن، امروزه به بلژیک پناهنده شده و در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 نقش رابط فتنه‌گران با اتحادیه اروپا را برعهده داشت و به این ماموریت وطن‌فروشانه، افتخار هم می‌کند. حسین باستانی یکی دیگر از اعضای اصلی انجمن روزنامه‌نگاران بود که او هم فراری است و پناهندگی سیاسی گرفته است.
شریعتمداری در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: نزدیک به 40 نفر از خبرنگارانی که عضو انجمن صنفی بودند و در روزنامه‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کردند امروزه به خارج کشور گریخته و برخی از آن‌ها در رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نظیر بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو فردا، رادیو زمانه و تلویزیون‌های ماهواره‌ای فارسی زبان به کار گرفته شده‌اند.
وی گفت: رضوی فقیه یکی دیگر از اعضای اصلی انجمن صنفی، طی مصاحبه‌ای در پاریس گفته بود، فرمول فشار از پائین و چانه‌زنی از بالا که در ایران دنبال می‌کردیم با شکست روبه‌رو شده و اکنون به فرمول فشار از بیرون و چانه‌زنی در داخل رسیده‌ایم. آیا، این به مفهوم وطن‌فروشی و دعوت از دشمن برای فشار به مردم ایران نیست؟
شریعتمداری افزود: خانم «ب» یکی دیگر از اعضای انجمن منحل شده روزنامه‌نگاران که امروز به عضویت گروه من‌درآوردی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات تحت ریاست خود خوانده خانم فائزه هاشمی درآمده است. ایشان طی مصاحبه‌ای که متن آن موجود است از اتحادیه اروپا خواسته بود فشار تحریم‌‌ها بر ایران افزایش یابد تا مسئولان نظام وادار به عقب‌نشینی شوند.
مدیر مسئول کیهان در همین زمینه تصریح کرد: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به گواهی سوابق آن، پرونده سیاه و شرم‌آوری دارد که حتی فهرست آن نیز به درازا می‌کشد و تعجب‌آور است که وزیر محترم ارشاد با چه انگیزه‌ای قصد احیای آن را دارد؟ خوشبینانه‌ترین احتمال آن است که آقای وزیر از سوابق انجمن بی‌خبر باشند که این بی‌خبری برای کسی که مسئولیت وزارت ارشاد را برعهده دارد غیرقابل توجیه است و حضور ایشان در این مسئولیت را به طور جدی زیر سوال می‌برد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه روزنامه‌نگاران به انجمن صنفی نیاز دارند، موضوع دیگری است که ربطی به انجمن صنفی منحله با آن سوابق سیاه و هویت ضد مردمی ندارد.
مدیرمسئول کیهان در پاسخ به این سوال که وزیر ارشاد می‌گوید، وزارت اطلاعات شکایت خود را پس گرفته است، گفت: وزارت اطلاعات نمی‌تواند و حق چنین اقدامی را ندارد، جرمی که انجمن و اعضای اصلی و فراری آن مرتکب شده‌اند، از نوع همکاری با دشمن علیه مردم و منافع ملی است و چه دلیلی گویاتر از این که امروزه اعضای اصلی آن آشکارا به دشمن پناهنده شده و در خدمت آن‌ها قرار دارند.