kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹

فرمانده آمریکایی: موشک‌های بالستیک ایران تا سال آینده می‌توانند آمریکا را هدف قرار دهند

یکی از فرماندهان راهبردی آمریکا در بخش مبارزه با تسلیحات هسته‌ای مدعی شد ایران قابلیت دارد تا سال 2015 میلادی یک موشک بالستیک دوربرد با قدرت هدف قرار دادن آمریکا را وارد میدان کند.

دریادار «سسلی هانی» فرماندهی راهبردی مبارزه با تسلیحات هسته‌ای آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کرد که ایران قابلیت دارد تا سال آینده میلادی (2015) یک موشک بالستیکی دوربردی را وارد میدان کند که قدرت هدف قرار دادن آمریکا را دارد.
وی گفت: پیش‌بینی و ارزیابی من از سال 2015 همچنان باقی است.
 در تحلیل مربوط به سال گذشته، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ایران با کمک کشورهایی مانند کره‌شمالی، چین یا روسیه می‌تواند تا سال 2015 میلادی به توانایی پرتاب موشک قاره‌پیمای بالستیک دست یابد.
به گزارش فارس، این فرمانده راهبردی آمریکا در واکنش به یکی از اعضای سنا گفت که سایت دفاع موشکی ساحل شرقی قابلیت بیشتری علیه هرگونه تهدید موشک بالستیکی بین قاره‌ای ایران دارد.
طبق برخی گزارش‌ها موشک قاره‌پیما معمولا بردی فراتر از پنج هزار و 500 کیلومتر دارد و فاصله آمریکا تا ایران 10 هزار کیلومتر است.
گفتنی است طی هفته‌های اخیر آمریکایی‌ها جنجال زیادی در مورد برنامه موشکی ایران به راه انداخته و مدعی شده‌اند ایران باید در مذاکرات هسته‌ای، نگرانی غرب درباره موشک‌های بالستیک خود را رفع و برنامه موشکی خود را محدود کند.