kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
مسلمان السالوادوری:

نامه رهبر معظم انقلاب /دیدگاه‌های مردم غرب به ایران را تغییر داد

نخستین مسلمان شیعه السالوادوری گفت: از زمانی که نامه رهبر معظم انقلاب در میان جوانان و مردم غرب پخش شد دیدگاه‌های مردم نسبت به مسلمانان ایران تغییر کرده است.


مصطفی السالوادور شامگاه جمعه در حاشیه محفل انس با قرآن و تبیین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب از نگاه دیگر کشورها در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از ارسال نامه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب به تعدادی از نامه‌های پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و نهج‌البلاغه، نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف و دو نامه از رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را جمع‌آوری کردیم و آنها را در قالب یک کتابچه به کتابخانه‌های شهر و دانشگاه‌ها فرستادیم. وی با تاکید بر اینکه تبلیغات علیه اسلام برای تخریب آن از سوی آمریکا در بیشتر کشورها و همچنین السالوادور انجام می‌شود افزود: پیش از این دیدگاه‌های منفی علیه ‌اسلام وجود داشت اما با ارسال نامه رهبر معظم انقلاب و تهیه این کتابچه دیدگاه مردم نسبت به مسلمانان به ویژه ایران تغییر کرده و مثبت شده است.
السالوادور در مورد چگونگی تشرف خود به دین اسلام گفت: آشنایی من با دین اسلام به دوران دانشجویی باز می‌گردد، هنگام مطالعه در مورد ادیان‌ها با دین مبین اسلام آشنا شدم. وی با بیان اینکه به طور موروثی یک مسیحی بودم اظهار داشت: در ادامه تحقیقات و بررسی دیگر ادیان در مورد دین اسلام کنجکاو شدم و بیشتر وقت خود را صرف مطالعه منابع اسلامی کردم، این مطالعات سبب شد تا پاسخ سؤال‌های خود در مورد دین اسلام را پیدا کنم و آگاهانه دین اسلام را انتخاب کرده و مسلمان شوم.
السالوادور افزود: زمانی که تصمیم داشتم مسلمان شوم یک مسلمان هم در السالوادور نبود. اما اکنون تعداد زیادی از مردم به دین اسلام گرایش پیدا کرده و مسلمان شده‌اند.
وی گفت: از وقتی که مسلمان شدم هر روز به یک نکته جدید در مورد دین اسلام می‌رسم و همین امر علاقه مرا به این دین بیشتر می‌کند.
السالوادور کشوری در آمریکای مرکزی است که مردم آن بیشتر پیرو مذهب کاتولیک هستند.
همچنین احمد دوسی (موسی) قاری قرآن یکی از دلایل مسلمانی خود را عشق به قرآن عنوان کرد و گفت: از 13 سالگی در مدرسه شیعیان به فراگیری قرآن پرداختم و علاقه‌ای که به دین اسلام داشتم این دین ‌را آگاهانه انتخاب کردم. احمد دوسی (موسی) قاری قرآن از کشور تانزانیا و مصطفی السالوادور از آمریکای مرکزی به عنوان میهمان ویژه در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کیش برگزار شده بود حضور داشتند.