kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
وزیر آموزش و پرورش:

18 هزار معلم جدید امسال به کار گرفته می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود 18هزار معلم جدید از سال تحصیلی 1395-96 به کار گرفته می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما علی‌اصغر فانی در نشست شورای آموزش و پرورش گیلان در رشت گفت: 13 هزار نفر از این معلمان در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده‌اند و 5 هزار نفر هم فارغ‌التحصیل دیگر دانشگاه‌ها‌ هستند که پس از گذراندن یک دوره یک‌ساله ویژه از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس سراسر کشور فعالیت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از کمبود نیروهای فرهنگی کشور از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین می‌شود. از برپایی مراسم ادای سوگند جمعی از معلمان جدید در حضور رهبر معظم انقلاب خبر داد و افزود: این مراسم دوشنبه آینده در تهران برگزار می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز نخستین سال اجرای برنامه ششم توسعه گفت: از این پس همه برنامه‌های این وزارتخانه بر اساس اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.
فانی با اشاره به فعالیت حدود 105 هزار مدرسه در کشور گفت: یک سوم فضاهای آموزشی استاندارد نیست و اگر زلزله‌ای در روز روی دهد و دانش‌آموزان سر کلاس باشند فاجعه اتفاق می‌افتد. وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا آخر برنامه ششم توسعه سال 1399 همه مدارس کشور را استاندارد کنیم. وی عمر مفید فضاهای آموزشی کشور را حدود 30 سال اعلام کرد و گفت: با تعمیر و نگهداری می‌توانیم عمر مفید مدارس را به 50 سال افزایش دهیم.