kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
با گذشت اولیای دم

طناب دار از گردن قاتل باز شد

با رضایت اولیای دم، زندانی محکوم به اعدام در گلپایگان از دار مجازات نجات یافت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان اظهار داشت: قاتلی که دیروز صبح قرار بود حکم اعدامش در ملأ عام اجرا شود تا پای چوبه دار رفت و حتی طناب دار به گردنش آویخته شد اما با رضایت اولیای دم از دار مجازات نجات یافت.
 نجفعلی علیان با بیان اینکه اولیای دم به خاطر حرمت شهرستان و درخواست اطرافیان قاتل رضایت خود را اعلام کردند، تصریح کرد: حکم اعدام قاتل «ح-ف» که با همدستی همسر مقتول در سال 91 اقدام به قتل مرحوم ولی‌الله ریاضتی در شهرستان گلپایگان کرده بود، برابر حکم تأیید شده قتل نفس عمد از سوی دیوان عالی کشور قرار بود اجرا شود که قاتل در پای طناب دار از قصاص عفو و برای ادامه محکومیت جرم عمومی راهی زندان گلپایگان شد.
دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان اذعان داشت: اجرای حکم قصاص، مجازات اولیه جرم قتل عمد است که برابر تقاضای اولیای دم، دادگاه حکم قصاص نفس را صادر می‌کند و به لحاظ اینکه ارتکاب این جرم جنایی شدید و وخیم انجام شده بود، اعدام در ملأ عام و در محل وقوع جرم در شهر گلپایگان باید اجرا می‌شد. به گفته وی حکم اعدام قاتل این جنایت طی دو نوبت در دیوان عالی کشور مطرح و تایید شده بود.