kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
به علت عمل اشتباهی و مرگ بیمار

پزشک خاطی در اراک موقتا از ادامه طبابت منع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پزشک خاطی به دلیل قصور در مراحل درمان یک بیمار در بیمارستان اراک، تا اطلاع ثانوی از ادامه کار منع و از لیست پزشکان این مرکز درمانی حذف شد.

 

حسن طاهر احمدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پی مرگ یک بیمار 74 ساله در بیمارستان ولیعصر(عج) و تشکیل نشست‌های کارشناسی و ارزیابی تخصصی اولیه، خطای پزشک معالج محرز شد و با حذف این پزشک از کادر درمانی بیمارستان، پرونده این قصور برای پیگیری به مراجع ذیربط ارجاع شد.
وی گفت: با وجود آنکه خانواده این بیمار مراحل قانونی شکایت را طی نکرده‌اند اما مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به‌عنوان مدعی‌العموم رسیدگی به قصور را در برنامه قرار داده و از طریق گزارش‌های کمیته‌های مرگ‌ومیر و حاکمیت بالینی، رسیدگی به این مهم را وظیفه خود می‌داند.
احمدی از مردم و خانواده این بیمار برای قصور انجام شده پزشکی در بیمارستان ولیعصر(عج) اراک عذرخواهی کرد و گفت: رعایت حقوق بیماران و شهروندان در حوزه سلامت در صدر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک است و هیچ کوتاهی پزشکی در این مجموعه قابل اغماض نیست.
اواخر فروردین ماه امسال بیمار 74 ساله‌ای به نام ذ-ش به دلیل شکستگی پای چپ به بیمارستان ولیعصر(عج) اراک مراجعه کرد که بدون حضور بالینی پزشک معالج در اتاق عمل و توسط رزیدنت، به اشتباه پای راست این بیمار عمل شد.این بیمار مبتلا به آلزایمر و بیماری قلبی بوده که چند روز پس از عمل جراحی فوت کرده است.