kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
انتقاد معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر از وضعیت بودجه

انبارهای خالی عاقبت بودجه‌های پوشالی

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با انتقاد از کسر بودجه این سازمان گفت: محقق نشدن بودجه امداد و نجات در سال گذشته ارائه آموزش‌های تخصصی به امدادگران را با چالش همراه ساخت.

 

احمد سلطانی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با بودجه سازمان امداد و نجات و کم‌مهری‌هایی که به این سازمان شده است، اظهار داشت:همه اقدامات در سازمان ما برای نجات و کمک به حادثه‌دیدگان نیاز به بودجه دارد.
وی افزود: امدادگری که به محل حادثه اعزام می‌شود باید به تجهیزات و امکانات مجهز شده باشد همچنین آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا گرفته باشد لذا همه این مسائل با موضوع بودجه عجین شده که کم‌توجهی به آن می‌تواند عواقب زیادی را به همراه داشته باشد.
سلطانی با تأکید بر اینکه سال گذشته از لحاظ اختصاص بودجه به مسائل آموزشی با مشکلات زیادی مواجه بودیم و امسال نیز به نظر می‌رسد دغدغه‌ها در این حوزه نیز افزایش یابد، گفت: آموزش‌های با کیفیت و تخصصی نیاز به اختصاص بودجه دارد.
معاون برنامه‌ریزی و آموزش تخصصی سازمان امداد و نجات با اشاره به تأثیرات آشکار و غیرآشکار کاهش بودجه هلال‌احمر اظهار داشت: برای اینکه یک امدادگر ویژه کمک‌رسانی در حادثه سیلاب و آبگرفتگی را آموزش دهیم باید چند میلیون تومان هزینه کنیم تا آن امدادگر بتواند اقدامات مؤثر را برای نجات جان افراد حادثه‌دیده انجام دهد.
وی با اشاره  به ارکان اساسی یک عملیات موفق، افزود: نیروی انسانی آموزش دیده ،تجهیزات به‌ روز و برنامه‌های عملیاتی از پایه‌های اساسی یک عملیات موفق به شمار می‌روند در حالی که سال گذشته به دلیل کمبود بودجه موفق نشدیم خودروی جدیدی را به ناوگان تجهیزات خود اضافه کنیم، همچنین هیچ پایگاه امداد و نجاتی توسعه نیافت.سلطانی با بیان اینکه همیشه در انبارهای سازمان امداد و نجات 22 قلم کالای امدادی وجود دارد، گفت: سال گذشته عمده انبارها به دلیل محقق نشدن بودجه خالی شده و در حال حاضر به عبارتی ته انبارها را نیز جارو کرده‌ایم. این مسائل سبب می‌شود که علی‌رغم تلاش‌های انجام گرفته در حوادث احتمالی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم.