kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷
رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد

کشف 465 تن انواع مواد مخدر در کشور

رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف 465 تن انواع مواد مخدر در طول 11 ماه نخست امسال در کشور خبر داد و گفت: این میزان کشفیات غیر از فعالیت‌ها و کشفیات مربوط به نیروهای اطلاعاتی و بسیج کشور است.
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:

سرتیپ دوم پاسدار «علی مؤیدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران در خرم‌آباد، افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: 75 درصد از میزان مواد مخدر در مرزهای کشور و از جمله در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، هرمزگان و خراسان‌رضوی کشف و ضبط شده است.مؤیدی تصریح کرد: همچنین برخی از این کشفیات در حاشیه مناطق مرزی استان‌های یزد، کرمان، فارس توسط پلیس بدست آمده است.وی با بیان اینکه 25 درصد از این کشفیات مربوط به داخل کشور است، گفت: در این مدت حدود یکهزار عملیات توسط نیروی انتظامی در کشور انجام شده که منجر به وقوع 112 درگیری مسلحانه با اشرار و سوداگران مرگ بوده است.
مؤیدی افزود: همچنین در 11 ماهه امسال 70 قاچاقچی مسلح که در حال حمل مواد مخدر به کشور بوده‌اند به هلاکت رسیده‌اند و این در حالی است که این تعداد سال گذشته 36 نفر بوده است.وی با اشاره به شهادت 10 نفر از پرسنل نیروی انتظامی در درگیری‌های سال جاری پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر، افزود: در این مدت، دو هزار و 210 باند مواد مخدر در کشور متلاشی شده و بیش از 200 هزار نفر از عوامل عرضه و فروش مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند.
رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: همچنین 350 مورد انهدام آشپزخانه‌های تولید شیشه در کشور گزارش شده که معمولاً کار این مراکز به صورت کارگاه‌های تخصصی نبوده و بیشتر مربوط به کار افراد در منزل است.وی با بیان اینکه اکثر کشفیات از این مراکز تولید ماده مخدر شیشه به صورت 20 کیلویی بوده، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم و موفقیت پلیس در مبارزه با این افراد داشته‌اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: از سال آینده در برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر شدت عمل بیشتری به خرج خواهیم داد.وی افزود: تلاش ما بر این است که مبارزه خود را به نقاط صفر مرزی نزدیک‌تر کنیم و در این راستا نیز در حال تقویت و توسعه نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات خود در این مناطق هستیم.