kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

کوتاه از سراسر جهان


انگلیس
تایمز: این روزنامه انگلیسی در گزارشی فاش کرد که سلاح‌های انگلیسی به صورت مخفیانه بر روی شبکه‌های اجتماعی برای فروش به دلالان تروریست عرضه می‌شود. تایمز افزود، کشف این فهرست از سلاح برای فیسبوک که مدعی است براساس قوانین ضد فروش سلاح فعالیت می‌کند شرم‌آور است.
میانمار
ایسنا: بیش از 100 زندانی سیاسی در میانمار با دستور رهبر دو فاکتری این کشور به عنوان اولین اقدام رسمی وی آزاد شدند. این اقدام با تجلیل فعالان حقوق بشر رو به رو شد. براساس برآورد گروه‌های حقوق بشر 100 زندانی سیاسی دیگر همچنان در زندان میانمار هستند.
افغانستان
الجزیره: یکی از فرماندهان ارشد طالبان افغانستان نامه‌ای را منتشر کرده که پیشنهاد دهنده یک استراتژی جدید برای این گروه است و شامل مذاکره با آمریکا و سایر دولت‌های غربی می‌شود. این پیشنهاد 12 بندی درباره تحقق شریعت اسلامی و بهبود استراتژی‌های نظامی و همکاری با این گروه است.
آمریکا
روسیاسگودنیا: یک مقام آمریکایی اذعان کرد که کشورش در عرصه موتور موشک‌های فضایی به روسیه وابسته است و در شش سال اخیر نیاز به خرید 18 موتور فضایی از این کشور است. وی تأکید کرد که تا زمانی که بتوانیم موتور موشک فضایی بسازیم به روسیه باید تکیه کنیم.
روسیه
راشاتودی: ناتو و روسیه برای نخستین بار از سال 2014 که تمامی همکاری‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند با یکدیگر نشستی برگزار خواهند کرد و قرار است در این نشست که ظرف دو هفته آینده برگزار می‌شود. اوکراین، افغانستان و روابط نظامی از جمله موضوعات مطرح شده باشد.
صربستان
ایرنا: نتایج یک نظرسنجی در صربستان نشان می‌دهد که 71/6 درصد مردم این کشور مخالف عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو هستند. مشکلات اقتصادی،‌ ناهماهنگی اعضای اتحادیه اروپا در حل بحران پناهجویان از مسائلی است که مردم صربستان علاقه زیادی برای پیوستن کشورشان به اتحادیه اروپا از خود نشان نمی‌دهند.
جمهوری آذربایجان
اسپوتنیک: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش ارمنستان با خمپاره، نارنجک‌انداز و تیربارهای سنگین به مواضع نیروهای آذربایجان در منطقه قره‌باغ حمله می‌کند. این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره‌باغ نیز اعلام کرد که آذربایجان به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهد.
فرانسه
تسنیم: منابع پلیس بلژیک از بازداشت یکی از مظنونان اصلی حملات تروریستی پاریس در این کشور خبر دادند. فیلم محمد بحرینی به همراه صلاح عبدالسلام در دو روز قبل از حملات تروریستی در یک پمپ بنزین ضبط شده بود. منابع امنیتی اعلام کردند که مظنونان بازداشت شده بیشتر تابعیت فرانسوی داشتند.
بحرین
پایگاه بحرین امروز: این پایگاه خبری در گزارشی درباره تاریخ روابط رژیم صهیونیستی و آل‌خلیفه در بحرین نوشت: ریشه‌های روابط آل‌خلیفه و اسرائیل به سال 1994 میلادی برمی‌گردد زمانی که یک هیئت رسمی اسرائیل برای نخستین بار از بحرین دیدن کرد.