kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

معلم روستای خاش در حین نجات دانش‌آموزان جان خود را فدا کرد

معلم روستای نوکجوی روتک خاش در حین نجات دانش‌آموزان از ریزش دیوار جان خود را فدا کرد.



به گزارش ایرنا از زاهدان، فرماندار خاش گفت: حمیدرضا گنگوزهی هنگام زنگ تفریح متوجه ریزش دیوار اتاق مخروبه در همسایگی ساختمان مدرسه بر روی بچه‌ها ‌شد و به سرعت اقدام به نجات دانش‌آموزان کرد.
محمداکبر چاکرزهی ادامه داد: سرعت و قدرت گردباد به حدی زیاد بود که سبب ریزش دیوار شده و معلم فداکار زیر آوار گرفتار و «عبدالرئوف شهنوازی» معلم دیگر نیز زخمی شد.
فرماندار خاش گفت: دیوار منزل روستایی که در همسایگی مدرسه قرار داشت به دلیل بارندگی‌های اخیر نم کشیده بود که برای دانش‌آموزان در زنگ تفریح خطرساز شد.
چاکرزهی گفت: تلاش معلمان برای نجات شاگردان بسیار ارزشمند است البته این سانحه دردناک نتیجه‌اش جان باختن یکی از این عزیزان و مجروح شدن همکار وی شد.
به گفته وی 53 دانش‌آموز در دبستان شهید رحیمی نوکجوی روتک در خاش تحصیل می‌کنند.
منطقه مرزی ورتک به طول 124 کیلومتر در بخش مرکزی خاش همجوار با کشور پاکستان است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وزیرآموزش و پرورش در پیامی با تمجید از اقدام معلم فداکار گفت: فداکاری معلم سیستان و بلوچستانی نشان داد معلمان کشور در مسیر تعلیم و تربیت و بالندگی دانش‌آموزان از بذل جان نیز دریغ نمی‌کنند.
در متن پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش آمده است: فداکاری همکار عزیزمان مرحوم حمیدرضا گنگوزهی که آگاهانه جان خویش را فدای سه دانش‌آموز خود کرد مایه افتخار و مباهات برای جامعه فرهیخته فرهنگیان کشور و فقدان آن مرحوم موجب تاثر همگان شد.
این پیام می‌افزاید: این معلم عزیز با این از خودگذشتگی، جلوه‌ای والا از روحیه فداکاری، عشق و علاقه معلمان این مرز و بوم به دانش‌آموزان میهن را به نمایش گذاشت و نشان داد که معلمان ارجمند در مسیر مقدس تعلیم و تربیت و بالندگی متربیان عزیز خویش حتی از بذل جان خود نیز دریغ نمی‌کنند.