kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

تولید بالغ بر 7 میلیون تن گندله سال گذشته در فولاد مبارکه

مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه از کسب رکورد بی‌سابقه تولید 7 میلیون و 469 هزار و 574 تن گندله در سال گذشته در این کارخانه خبر داد.

اصفهان - خبرنگار کیهان:

بهرام سبحانی افزود: تولید این میزان گندله در کارخانه فولاد مبارکه که برای تولید 4/5 میلیون تن گندله طراحی شده کار بزرگی است.
وی گفت: به هر اندازه که در تولید به رکورد تازه‌ای دست یابیم به همان اندازه وابستگی ما به واردات کاهش خواهد یافت. سبحانی اظهار داشت: در اجرای اقتصاد مقاومتی، فولاد مبارکه در سال جاری برنامه‌های خاص را در دست اقدام دارد و با افزایش تنوع، کیفیت تولید و کاهش هزینه‌ها در این راستا تلاش خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه سال 94 برای صنعت فولاد سال سختی بود افزود: در سال گذشته با کاهش تقاضا در بخش فولاد و رکود مواجه بودیم و این در حالی است که کشور چین با قیمت‌های بسیار پایین با ارزان‌فروشی عرضه رقابت را برای سایر فولادسازان تنگ کرده بود و در بخش واردات نیز با حجم عظیمی از واردات رو‌به‌رو شده بودیم که فروش داخل را برای ما مشکل کرده
بود.
مدیرعامل فولاد مبارکه اعمال تعرفه‌های جدید بر روی واردات این محصولات را به عنوان فرصت برای بهبود وضعیت فولاد کشور یاد کرد و افزود: در سال گذشته 1/5 میلیون تن از انواع محصولات فولاد مبارکه به بازارهای کشورهای اروپایی، خاورمیانه، خاور دور و آفریقا صادر شد و برای نخستین‌بار موفق به حضور در بازارهای کشورهای  مراکش، الجزایر، لهستان و ترکمنستان شدیم.