kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

شهادت 3 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست‌ در الخلیل

در جریان دو عملیات زیرگیری با خودرو در نزدیکی شهرک یهودی‌نشین «کریات اربع» در الخلیل، دو نظامی اسرائیلی زخمی شده و سه جوان فلسطینی مجری این عملیات به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.


به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دو جوان فلسطینی را که قصد اجرای عملیات زیرگیری با خودرو را داشتند به رگبار بسته و هر دو نفر را به شهادت رساندند و چند دقیقه بعد یک جوان فلسطینی دیگر با خودرو قصد زیر گرفتن گروهی از نظامیان صهیونیست را داشت که طی آن یک افسر صهیونیستی زخمی شد و در نهایت نظامیان صهیونیست به سمت این جوان نیز تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.
با به شهادت رسیدن این سه جوان فلسطینی تعداد شهدای انتفاضه قدس به 203 نفر رسید. مناطق مختلف سرزمین های اشغالی به ویژه کرانه باختری و بیت‌المقدس از نهم مهر ماه جاری شاهد موج جدیدی از مقاومت فلسطینیان علیه این رژیم است که به انتفاضه قدس معروف شده است.
بازداشت‌های خودسرانه
عفو بین‌الملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به بازداشت گسترده فلسطینیان در اراضی اشغالی تاکید کرد که رژيم صهیونیستی حدود 600 فلسطینی از جمله شش کودک را بدون محاکمه و تفهیم اتهام تحت بازداشت موقت قرارداده است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار آزادی فلسطینیان تحت بازداشت موقت یا محاکمه عادلانه آنان شد و ادامه سیاست بازداشت موقت در اراضی اشغالی را محکوم کرد.
عفو بین‌الملل بازداشت موقت فلسطینیان را اقدامی خودسرانه خواند و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آن به‌عنوان سلاحی سیاسی و وسیله‌ای برای بازداشتن و ترساندن فعالان سیاسی و شخصیت‌های پارلمانی و دانشگاهی استفاده می‌کند.
روز گذشته نیز نظامیان رژیم صهیونیستی شمار دیگری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند. از آغاز انتفاضه قدس تاکنون تعداد افراد بازداشت شده فلسطینی رو به افزایش گذاشته است.