kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه‌پاسداران:

نیروی دریایی سپاه پاسداران قدرت آمریکا را در سطح بین‌المللی در هم شکست

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جریان توقیف دو فروند شناور و دستگیری 10 تفنگدار آمریکایی 13 هزار صفحه اطلاعات از آنها بدست آوردیم.


به گزارش ایرنا سرتیپ علی رزمجو در نشست با خبرنگاران افزود: اطلاعات یاد شده از لپ‌تاپ‌ها، جی‌پی‌اس و نقشه‌های موجود در شناورها استخراج شده است که در عرصه‌های مختلف برای جمهوری اسلامی ایران قابل بررسی و استفاده است.
وی با اشاره به بازتاب جهانی دستگیری و آزادسازی تفنگداران آمریکایی یادآور شد: 550 صفحه بازتاب این اقدام نیز جمع‌آوری و در قالب کتابی تدوین شده است.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در زمان حاضر دایره تاثیر‌گذاری این نیرو در ابعاد مختلف مورد توجه جهانیان قرار گرفته طوری که یک مدل دفاعی جدیدی از خلیج‌فارس در مقابل بیگانگان به نمایش گذاشته است.
رزمجو گفت:  این نیرو توانسته قدرت آمریکا را به عنوان بزرگترین امپراطوری مسلح دارای قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی در سطح بین‌المللی در هم بشکند.
وی افزود: در دنیا هیچ کشوری به غیر از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد که این قدر آمریکایی‌ها را به زانو درآورده باشد و نمونه بارز آن نیز اقدام دیماه امسال دستگیری تفنگداران و توقیف شناور آمریکایی‌هاست.
فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر یادآور شد: تمام تجهیزات آمریکایی‌ها به آنها پس داده شد و حتی سیم کارت تلفن تفنگداران  نیز که برخی رسانه‌‌ها مدعی عدم تحویل آن شده بودند در پلاستیک لباس تفنگداران گذاشته شده بود.
وی گفت: در حالی که براساس قوانین بین‌المللی اگر تجاوزی صورت گیرد می‌توان تجهیزات آنها را توقیف کرد اما بر اساس تدابیر و سلسله مراتب اعلام شده همه تجهیزات آمریکایی‌ها به آنها تحویل داده شد.
سردار رزمجو افزود: شناورهای آمریکایی در سه مایلی جزیره فارسی بوشهر با 35 گره دریایی در حال حرکت بودند و همه دستگاه‌های ناوبری آنها نیز سالم بود اما براساس اشتباه محاسباتی ناوبری خود افراد نه دستگاه‌ها به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی وارد شده بودند.
وی اضافه کرد: برخورد انسانی و توام با رافت جمهوری اسلامی با تفنگداران آمریکایی برای دنیا ثابت شد و حتی خود آمریکایی‌ها نیز از چنین برخورد اسلامی متعجب شده بودند.
رزمجو گفت: به عوامل اقدام کننده تاکید شده بود که کوچکترین برخورد فیزیکی با تفنگداران آمریکایی نشود و نحوه پذیرایی خوب و برخورد با آنها در صحنه بین‌المللی خیلی تاثیرگذار بود.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه  افزود:  بر همین اساس ‌آمریکایی‌ها تحت هیچ شرایطی نتوانستند از اقدام جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل شکایت کنند یا حتی بهانه‌ای نداشتند که افکارعمومی دنیا را علیه ما تحریک و بسیج کنند.
وی یادآور شد: پس از توقیف شناورهای آمریکایی هیچگونه واکنش و درگیری توسط آمریکایی‌ها با نیروهای سپاه در خلیج‌فارس وجود نداشته است.
سردار رزمجو گفت: برخورداری نیروی دریایی سپاه از سامانه‌های موشکی، پهپاد، تفنگداران، یگان‌های پروازی، راهدارهای پیشرفته، ایستگاههای شنود و دیگر سامانه‌ها باعث اشرافیت اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی بسیار مناسبی برای ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی شده است.
وی افزود: آمریکایی‌ها به خوبی فهمیده‌اند که کوچکترین اقدام آنها با بزرگترین پاسخ مقتدرانه نیروی دریایی سپاه روبرو خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام نخستین کاروان راهیان نور دریایی به جزیره خارگ صبح امروز خبر داد و گفت: امسال ششمین سالی است که منطقه دوم نیروی دریایی سپاه میزبان کاروان راهیان‌نور دریایی از سراسر کشور است.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهار داشت:  پارسال از 15 استان کشور در قالب قشرهای مختلف به جزیره خارگ زائر اعزام شد و امسال نیز به استعداد چهار هزار و 500 نفر این مهم انجام می‌شود.
وی گفت: زائران راهیان نور دریایی به وسیله دو فروند شناور نیروبر به جزیره خارگ اعزام می‌شوند و با رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان و عملیات‌های دریایی آشنا می‌شوند.