kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷

رئیس سازمان سینمایی سخنان منتقدان جشنواره فجر را «ضدانقلابی» دانست! (اخبار ادبی و هنری)

رئیس سازمان سینمایی دولت در اظهاراتی خارج از اعتدال، اظهارات انتقادی از جشنواره فیلم فجر را ضدانقلابی دانست!
آئین پایانی‌بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره فیلم فجر، جمعه شب گذشته  با حمله شدیداللحن حجت‌الله ایوبی معاون سینمایی وزیر ارشاد به منتقدان جشنواره فیلم فجر در تالار ایوان شمس برگزار شد.
حجت‌الله ایوبی در این مراسم گفت که حرف کسانی که می‌گویند جشنواره فجر ربطی به انقلاب ندارد، ضدانقلابی است. این در حالی است که برخی فیلمسازان و دلسوزان انقلاب هفته گذشته گفته بودند که جشنواره فجر از انقلاب فاصله گرفته است.
وی همچنین درباره برگزاری مراسم سلام سینما اظهار داشت: «من آنقدر سینما سلام برگزار می‌کنم که همه با سینما آشنا شوند، حتی اگر شیشه تمام سینماها بشکند.»
رئیس سازمان سینمایی با تأکید بر ساخت فیلم درباره مولوی تصریح کرد: «آنقدر از مولانا می‌خوانم که یکی پیدا شود و فیلمنامه‌اش را بنویسد!»
ایوبی همچنین خطاب به سینماگران گفت: «همین‌جا اعلام می‌کنم تمام کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که در سال آینده می‌خواهند فیلم بسازند، هر جا نیاز به جامعه‌شناس و کارشناس برجسته در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، دینی و... داشتید، تمام هزینه‌های آن را سازمان سینمایی تقبل می‌کند تا فیلم‌ها غنای بیشتری پیدا کند. این، بخشی از برنامه‌ ماست که چندی بعد آن را به طور کامل اعلام می‌کنیم. ما رویکردمان حمایت بعد از تولید است که شفاف و روشن در آینده اعلام می‌شود.»
گفتنی است، در مراسم پایانی بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره فیلم فجر که به تقدیر نهادها و سازمان‌ها از فیلم‌های مدنظر خود اختصاص داشت، فیلم «شیار 143» به کارگردانی «نرگس آبیار» با دریافت هفت جایزه رکورددار شد. فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا هم شش جایزه گرفت.