kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

یک سیاه‌پوست دیگر کشته شد

یک افسر پلیس شهر «مونتگمری» ایالت آلاباما به اتهام تیراندازی مرگبار به سمت یک مرد سیاه‌پوست دستگیر شده است.



به گزارش تسنیم، یک افسر  پلیس شهر «مونتگمری» ایالات آلاباما به اتهام تیراندازی مرگبار به سمت یک مرد سیاه‌پوست دستگیر شده است؛ وکیل تسخیری وی مدعی شده که انگیزه این افسر پلیس از این اقدام سیاسی بوده؛ این در حالی است که خانواده مقتول می‌گویند این مرد به خاطر رنگ پوستش هدف قرار گرفته است.
به گزارش آسوشیتدپرس، افسر پلیس 23 ساله به نام «آرون اسمیت»  چهارشنبه به اتهام قتل «گرگوری گان»  مرد 58 ساله آفریقایی- آمریکایی که یک هفته پیش حوالی ساعت 03:00 در حالی که به سمت خانه می‌رفت، دستگیر شد.
به گفته پلیس «اسمیت» که یک افسر سفیدپوست است، بر این باور بوده که آقای «گان» «مشکوک» است؛ بنابراین خودروی خود را ترک کرده و پای پیاده به تعقیب مقتول می‌رود.
دقیقا روشن نیست چه اتفاقی در رویارویی بین این دو رخ داده است، اما وکیل خانواده مقتول،  به آسوشیتدپرس گفته است که آقای «گان» به علت اصابت پنج گلوله، سه بار از ناحیه قفسه سینه و دو بار از ناحیه کمر به قتل رسیده است.
به گفته دادستان منطقه مونتگمری  بازداشت «اسمیت» کیفرخواست تلقی نمی‌شود و برای آزادی موقت  این افسر سفیدپوست، 150 هزار دلار وثیقه لازم است.
با این وجود وکیل پلیس جنایتکار ادعا کرده که بازداشت اسمیت محاسبات سیاسی برای جلب رضایت فعالان برای جلوگیری از فرگوسنی دیگر است.
به گفته وکیل این افسر پلیس، «اسمیت» در یک منطقه با آمار بالای جرم و جنایت مشغول گشت‌زنی بوده و وقتی که به سمت مقتول حرکت کرده مقتول اقدام به فرار کرده است و اینجا بوده که برخورد فیزیکی آغاز شده و افسر پلیس مجبور به استفاده از اسلحه خود شده است.
وی افزود: «اسمیت» در آن لحظه هیچ انتخابی به غیر از اینکه از اسلحه خودش استفاده کند، نداشته است.
با وجود این ادعای وکیل، دادستان منطقه حادثه بودن این تیراندازی را رد کرده است. در پی این حادثه، مردم خواستار جلوگیری از حضور افسران سفیدپوست در محله‌های سیاه‌پوست‌نشین شدند.
چند روز قبل نیز در «کارولینای شمالی» یک افسر سفید به ضرب گلوله پسر 24 ساله‌ای به نام «عقیل دنکیس» را حین تعقیب و گریز کشته بود.