kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
سخنگوی رادیو اسرائیل:

برگزار کننده‌های نمایشگاه هولوکاست «آدم‌خوار» هستند!(اخبار ادبی و هنری)

استقبال گسترده هنرمندان 50 کشور جهان از مسابقه کاریکاتور هولوکاست، مسئولان رژیم صهیونیستی را به قدری به هم ریخته که یکی از آنها اعلام کرده است برگزار کننده‌های این رویداد هنری، «آدم خوار» هستند!



سیدمسعود شجاعی طباطبایی، دبیر مسابقه کاریکاتور هولوکاست در گفت وگو با کیهان، بیان کرد: دومین دوره نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست همزمان با سالگرد تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی در تهران برگزار خواهد شد.
وی از استقبال گسترده کاریکاتوریست‌های مطرح جهان از مسابقه کاریکاتور هولوکاست خبر داد و افزود: در این مسابقه 845 اثر از هنرمندان 50 کشور جهان پذیرفته شده است.
مدیرمسئول نشریه «کیهان کاریکاتور» دلیل این استقبال را پذیرفته شدن منطق ایران درباره هولوکاست از سوی کاریکاتوریست‌های مطرح جهان عنوان کرد و توضیح داد: منطق ما این است که؛ بر فرض هم که هولوکاست اتفاق افتاده، چرا مردم کشوری هزاران کیلومتر دورتر از آن واقعه که هیچ نقشی هم در آن موضوع نداشته باید تاوان آن را پس دهند؟ این حرف با اقبال هنرمندان برجسته کاریکاتور در دنیا مواجه شده است.
رئیس خانه کاریکاتور ایران اضافه کرد: حضور پررنگ کاریکاتوریست‌های کشور فرانسه در دومین دوره مسابقه کاریکاتور هولوکاست هم یک اتفاق مهم است. چون اولین بار مجازات تردیدکننده‌های هولوکاست در کشور فرانسه رایج شد و  در این کشور، برخی از دانشمندان به جرم طرح سوال درباره هولوکاست با جرائم سنگینی مواجه می‌شوند. برنارد بوتان (Bernard Bouton) رئیس فدراسیون کاریکاتوریست‌های فرانسه گفته که ما منطق ایران درباره موضوع هولوکاست را بیشتر از منطق دولت فرانسه درباره این موضوع قبول داریم. تعداد دیگری از کاریکاتوریست‌های فرانسوی نیز با حمایت وی در این مسابقه حضور یافته‌اند و گفته‌اند که حاضرند هر نوع مجازاتی را بچشند.
شجاعی طباطبایی گفت: همین مسائل سبب عصبانیت شدید صهیونیست‌ها شده است. چون شاکله رژیم صهیونیستی برمبنای هولوکاست است. به همین دلیل هم از چند ماه قبل شروع به حاشیه‌سازی علیه مسابقه هولوکاست کردند. یولی ادلشتاین رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی هم سه هفته قبل از بان کی مون درخواست کرده که برگزاری مسابقه هولوکاست را محکوم کند.
وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها مسابقه کاریکاتور هولوکاست را به یهودستیزی متهم می‌کنند. این درحالی است که در دوره اول برگزاری مسابقه هولوکاست، نماینده کلیمیان ایران را به این نمایشگاه دعوت کردیم و ایشان هم تشریف آوردند و گفتند که حتی یک کاریکاتور ضد یهود در این نمایشگاه دیده نمی‌شود.
به گفته شجاعی، این عصبانیت به حدی رسیده که منشه امیر (منوچهر ساچمه‌چی) مدیر رادیو فارسی اسرائیل در عباراتی که اصلا در عرف دیپلماتیک پذیرفته شده نیست، گفت که دست اندرکاران مسابقه هولوکاست «آدم‌خوار» هستند!