kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

 * خداوند ملت ایران را حفظ کند که در تمام صحنه‌ها با خلق حماسه حضور برای نظام افتخار می‌آفرینند و دشمنان را مایوس می‌سازند.
7345---0912
* حضور پرشکوه و گسترده مردم کشورمان در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی مشت محکمی بر دهان آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس بود و بار دیگر ادعاهای آنها درباره عدم تکیه جمهوری اسلامی بر آرای مردم را رسوا کرد.
2619---0990
* در این ایام به یاد بیاوریم قهرمانی را که دستش را در خط مقدم جبهه جا گذاشت ولی بیعت با امام خود را نشکست. سالگرد شهادت شهید حاج حسین خرازی را گرامی می‌داریم.
2686---0913
* چقدر خوب است همان‌گونه که مردم برای نظام و انقلاب احساس تکلیف می‌کنند و در صحنه حاضر می‌شوند مسئولان هم احساس وظیفه کرده برای گره‌گشایی از مشکلات ملت کاری انجام بدهند.
5951---0935
* از منتخبین ملت که در حماسه به یادماندنی ملت برگزیده شدند درخواست می‌کنم همانند ملت بی‌وقفه، بی‌تردید، بدون در نظر گرفتن منافع شخصی، با صداقت، بدون کوتاهی یا بی‌تفاوتی و یا خالی گذاشتن صحنه، کم‌کاری و... به خدمتگزاری ملت و اعتلای کلمه الله و خواسته ولایت گام بردارند تا در دو دنیا و آخرت سرافراز گردند و خدای ناخواسته همانند اکثریت مجلس ششم مورد لعن و نفرین ملت قرار نگیرند.
8194---0910
* خلق حماسه به یاد ماندنی مردم در هفتم اسفند و لبیک به مقتدای خود را تبریک عرض می‌کنم و از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم اگر در برابر منتقدین پاسخ مستدل و منطقی ندارند خواهش می‌کنم تفسیر به رای نکنند. وقتی منتقدین خرید هواپیما از فرانسه را مطرح کردند ایشان تفسیر مرکب را به «هواپیما» تطبیق دادند! این تفسیر از کجای کلمه مرکب بیرون می‌آید؟!
دکتر طوسی‌زاده- اصفهان
* به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم اگر در قرآن مرکب در حکم هواپیما آمده ولی به قطع خرید تعداد 118 هواپیما ایرباس از کشور فرانسه در شرایط وجود مشکلات در بخش‌های پایه‌ای و حیاتی اقتصاد نیامده است.
7991---0914
* دو عنصر ایمان و شجاعت که رمز موفقیت است در ملت و رهبری وجود دارند و موجب خلق حماسه می‌شوند، امیدواریم دولت نیز از این دو عنصر بهره‌مند شود تا بیش از این شاهد ضعف و سستی در اجرای تصمیمات اساسی نظام نباشیم.
5606--0938
* فرق این دولت با دولت گذشته این است که در دولت گذشته ماهواره را خودمان می ساختیم و با آن عکس یادگاری می‌گرفتیم. در این دولت هواپیمای خارجی چند ساعتی در فرودگاه ما متوقف می‌شود تا با آن عکس یادگاری بگیرند! خداوکیلی کدام جای افتخار دارد؟
5240---0911
* به خدای بی‌شریک قسم هرگاه با خودم خلوت می‌کنم و به وضعیت رقت‌بار مراکز هسته‌ای کشور و علوم فضایی و سرنوشت دانشمندان این دو رشته فکر می‌کنم گریه‌ام می‌گیرد و خون به دل می‌شوم.
9654---0937
* وزیر خارجه فرانسه پلید در برابر این پرسش خبرنگار که چرا این قدر مهمات و سلاح به عربستان برای قتل‌عام مردم مظلوم یمن ارسال می‌شود با کمال بی‌شرمی اظهار می‌دارد که ما به منافع اقتصادی خود نگاه می‌کنیم و به ما ربطی ندارد که چه کسی کشته می‌شود؟ یعنی جان انسان‌های بی‌گناه برای این پلیدها و جانیان هیچ ارزشی ندارد مگر اینکه منافعشان اقتضا کند تا دم از حقوق بشر بزنند! واکنش وزارت امور خارجه ما در قبال این دیپلماسی وحشیانه چیست؟ چنین کسانی می‌خواهند برای جوانان ما کار و اشتغال ایجاد کنند؟!
علیمردانی
* وقتی که رئیس‌جمهور در تشخیص اولویت‌ها مشکل داشته باشد نتیجه این می‌شود که سازمان فضایی را منحل کرده به جای آن اقدام به خرید هواپیمای ایرباس می‌کند.
5240---0911
* هزینه پیامک تبلیغاتی و جهت‌دار با شعار یکی از گروه‌های در حال رقابت انتخاباتی آقای رئیس‌جمهور 150 میلیون تومان شده است. از آنجا که پول این کار از بیت‌المال پرداخت شده بنده به عنوان یک شهروند ایرانی رضایت ندارم.
2230---0912
* آقای رئیس‌جمهور چگونه رویش شده برای بنده که سال گذشته تهمت بی‌سواد و بی‌شناسنامه بارم کرد چند روز قبل از انتخابات دعوت به شرکت و رای به نامزدهای دولت بکند.
3345---0912
* مردم از دولت انتظار دارند با صداقت با آنها برخورد نماید. مسئولین دولتی بارها اعلام داشتند 2 میلیون و پانصد هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده‌اند و 2 میلیون و پانصد هزار نفر نیز که جزو افراد با درآمدهای بالا بوده‌اند یارانه‌شان قطع شده است. من که کل حقوقم یک میلیون و ششصد هزار تومان است و 2 جوان فارغ‌التحصیل بیکار دارم چرا یارانه‌ام را قطع کرده‌اند؟ آن وقت همین چند روز پیش اعلام کردند که ما به 75 میلیون نفر یارانه می‌دهیم؟! پس یارانه آن پنج میلیون انصرافی و یارانه قطع شده را کی ‌می‌گیرد؟ من حاضرم یارانه‌ام قطع شود و 180 هزار هم هر ماه پرداخت کنم به شرطی که دولت یکی از فرزندانم را به کار گیرد!
فتحعلی‌نژاد
* از کارکنان خدماتی دانشگاه خوارزمی هستیم. چند سال است برای تعلق گرفتن سختی کار تلاش می‌کنیم ولی فایده‌ای نداشته است. لطفا تسهیلات و امکانات کارکنان پشت میز‌نشین را برای ما هم در نظر بگیرند.
2772---0936
* شایسته است کیهان حق طلب گزارشی هم از پردیس‌های بین‌المللی که شهریه نجومی در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی می‌گیرند و هیچ خدمات بیشتری (نه کمی نه کیفی) ارائه نمی‌دهند تهیه و منعکس کند تا شاید یکی به فکر این جوانان در حال تحصیل در این مراکز بیفتد و تدبیری نماید!
4626---0910
* موسسه کوثر با ابلاغ کاهش سود بانکی از سوی بانک مرکزی که از اسفند ماه به بعد ملاک عمل می‌باشد سود بهمن ماه سپرده‌گذاران را نیز کاهش داده است.در حالی که در هیچ کجا بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها عطف به ماسبق نمی‌شود.
8853---0912
* کسانی که در موسسه ثامن‌الحجج ودیعه‌گذاری کرده بودند به علت مشکلات به وجود آمده برای موسسه قرار شد که بانک پارسیان طلب و ودیعه‌شان را پس دهد ولی متاسفانه نه تنها سود ودیعه‌ها را نمی‌دهد بلکه از اصل پول نیز درصدی را به مردم پرداخت نمی‌کند یعنی به افرادی مثل من که 5 میلیون ودیعه گذاشته‌ام چهار میلیون و هشتصد هزار تومان پرداخت می‌کند آیا این کار وجه شرعی و قانونی دارد؟ مسئولین بانک مرکزی چه پاسخ مستدلی برای این دارند؟
طاهر عبدا...- اصفهان
*‌ ساکن خیابان گلسار رشت هستم. بعد از یک هفته مسافرت وقتی به منزل برگشتیم متوجه قطع برق توسط اداره برق به دلیل تاخیر در پرداخت پول قبض برق دوره گذشته شدیم آیا این تدبیر است که برای 43 هزار تومان بدهی پول برق تمام مواد غذایی داخل یخچال و فریزر را فاسد کنند.
1915---0911
* در گذشته ما روستائیان با مرارت و سختی‌های زیاد به تهیه نفت و گازوئیل برای مصارف سوخت خود متحمل می‌شدیم به برکت انقلاب اسلامی گازدار شدیم که متاسفانه با نجومی شدن بهای گاز مصرفی در حال حاضر تلخی‌های تهیه نفت و گازوئیل را نه تنها جبران نکرده که بیشتر هم کرده است. انتظار می‌رود دولت تدبیر تسهیلاتی برای گاز مصرفی روستائیان قائل شود نه اینکه همانند شهری‌ها و گاهی بیشتر از آنها بهای گاز مصرفی را از ما بگیرد.!
یک هم‌وطن روستائی-آمل
* اداره منابع طبیعی از یک طرف زمین‌خواری را بهانه قرار داده و روی زمین کشاورزان دست گذاشته ولی از طرف دیگر قطعات 1000 تا 5 هزار متری در حاشیه شهرهای کشور را به کارمندان خود واگذار می‌کند با اطلاع عرض می‌‌کنم این زمین‌ها در حال حاضر میلیاردی معامله می‌شوند.
1639---0915
* 8 سال پیش بازنشسته شده‌ام و کل حقوقم 750 هزار تومان است. چگونه با این حقوق و با این تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی با داشتن دختر دم بخت می‌توان امور جاری زندگی خود را سر و سامان داد؟ از دولت مدعی اعتدال انتظار می‌رود تدبیری نماید.
باقری - فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف، بازنشسته وزارت صنعت معدن و تجارت