kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

شکست پروژه نفوذ دشمن با رأي مردم(نگاه)


1- انگار مردم ایران زلف خود را با حماسه گره زده‌اند و این گره هم بازشدنی نیست. از 22 بهمن 57 تا  22 بهمن 94 و از تا انتخابات مختلف 37 سال گذشته تا  9 دی 88 و 7 اسفند امسال. اگر مردم سال‌ها با خون سرخ فرزندانشان پشتیبان نظامشان بودند، اما اکنون با جوهر آبی سر انگشتشان پیروی از امام و رهبرشان را مهر تائید می‌زنند. لذا دنیا از 7 اسفند 94 به بعد با ایرانی مقتدرتر روبه‌رو خواهد بود. چرا که حضور مردم در انتخابات مهم‌ترین مولفه قدرت نظام جمهوری اسلامی ‌است.
2- برخي‌ها می‌خواهند هي القا کنند مردم ايران پيش‌بيني‌ناپذيرند. این انتخابات یک‌بار دیگر برای صدمین‌بار نشان داد مردم ايران قابل پیش‌بینی‌ترین مردم دنیا هستند، چراکه همواره با حضور هوشمندانه و پايدار خود از جمله در 7 اسفند 94 انقلاب را با اصول اسلام ناب محمدي(ص) ماندگار کرده و می‌کنند و ایستادگی بر ارزش‌های انقلابی و حمایت از نظامشان و رهبرشان و اندیشه‌های ناب خمینی کبیر را با صدای بلند فریاد می‌زنند، اما جای تعجب است که چرا برخی‌ها نمی‌خواهند این فریاد ملت را بشنوند! و تحلیل‌های وارونه از رفتار مردم ارائه و القا می‌کنند؟ به همین خاطر است که رهبری می‌فرمایند مردم از خواص جلوترند. اگر مردم پیش‌بینی‌ناپذیر بودند که انقلاب ما 38 سال ماندگار نمی‌شد. حضور مردم در انتخابات 7 اسفند بعد از 22 بهمن 94 نشان داد انقلاب اسلامي با وجود همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها هرگز تمام‌شدني نيست و آمده است که بماند. لذا افرادي که خسته شده‌اند و توانايي تحليل رفتار مردم را ندارند و نه می‌فهمند نفوذ یعنی چه و نه درک حق‌الناس بودن رای مردم را دارند، بايد فکری به حال خود بکنند، چون انقلاب اسلامي با بصيرت مردم از مأموريت خود کوتاه نمي‌آيد.
3- نکته مهمی که هنگام دیدن گزارش‌ها و تصاویر و مصاحبه‌های مختلف مردم در پای صندوق‌های رای‌، ذهن را به شدت درگیر خود می‌کند، این که در گزارش اکثر استان‌ها این جمله را از جوانان به‌ویژه رای اولی‌ها می‌شنیدم که «آمده‌ایم تا با خوردن مُهر انتخابات در شناسنامه‌مان‌، وطن و نظاممان، ما را برای فداکاری به رسمیت بشناسد». جمله بسیار پرمعنا و ژرف بود که اگر روزها هم به آن فکر کنیم‌، وقتمان به بطالت نگذشته. در کنار آن، سخنان برخی که کهولت سن‌، کمرشان را خمیده کرده بود نیز جالب توجه بود: «‌آمده‌ایم به کسی رای بدهیم که به فکر جوانان باشد». این دو جمله پر معنا از دو نسل انقلاب همه اسرار ماندگاری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را آشکار و ترجمه می‌کند. پیام این جملات دو نسل قدیم و جدید انقلاب این است که این انقلاب با رویش‌هایش هر روز مستحکم‌تر و استوارتر به راهش ادامه خواهد داد و ریزش‌های کم‌شمار که طبیعی نیز هست، تهدیدی برای نظام محسوب نمی‌شوند.
4- حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای یک بار دیگر همه نقشه‌های دشمن را یکجا‌، نقش بر آب کرد. اهمیت انتخابات 7 اسفند در این بود که نخستين انتخابات بعد از توافق هسته‌ای بود و آمریکا تلاش داشت به زعم خود يک مجلس ميانه‌روتر شکل بگیرد تا مسير سياست داخلي و خارجي کشور در دوره پسا توافق هسته‌ای را تغيير دهد. آمریکایی‌ها بعد از توافق هسته‌ای منتظر چیدن میوه آن - یعنی نفوذ در افکار مردم ایران- در انتخابات 7 اسفند بودند، اما بعد از ماه‌ها صف‌آرايي رسانه‌اي، سياسي و امنيتي غربی‌ها در اولين ایستگاه پسابرجامی خود با صف‌های طولانی و رای مردم آچمز شدند. مردم بار دیگر نشان دادند در برابر پروژه نفوذ دشمن و هشدارهای رهبری در این مورد کاملا آگاه و هوشیار هستند و با رای بی‌سابقه خود در 7 اسفند‌، این مسیر پیچیده و خطرناک دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام را بستند. تلاش براي جهت دادن به افکارعمومي در انتخابات با ارائه لیست انگلیسی نیز بخشی از همان پروژه نفوذ بود که با رای مردم آشکار شد استقلال سیاسی ملت ایران تثبیت شده و مثل گذشته نه انگلیس و نه آمریکا و نه هیچ بیگانه دیگری نمی‌توانند بر سرنوشت ملت ایران تاثیر بگذارند.
5- این انتخابات نشان داد که بهترین راه نهادینه کردن دموکراسی در کشور تمکین به قانون و نظر شورای محترم نگهبان و پذیرفتن قواعد بازی است، نه اردوکشی خیابانی تا جایی که کسانی که در فتنه 88 با قانون‌شکنی و اردوکشی خیابانی قصد داشتند 40 میلیون رای حق‌الناس مردم را نادیده بگیرند – که نتوانستند-  و در اعتراض به سلامت انتخابات در انتخابات مجلس نهم رای ندادند‌، در این انتخابات چاره‌ای جز تن دادن به قانون ندیدند و بر اشتباه خود در فتنه 88 و بر دروغ بودن ادعای تقلب اذعان کردند. چراکه شورای نگهبان همان شورای نگهبان بود و نظارت امسال هم همان نظارت استصوابی سال 88.  لذا برگزاری انتخابات 7 اسفند و پذیرفتن قانون از سوی همه گروه‌ها و اشخاص سیاسی و عدم برگزاری هیچگونه اجتماعات اعتراضی نشان داد که فتنه 88 و آشوب‌های خیابانی در آن دوره آنگونه که رسانه‌های غربی – صهیونیستی تلاش داشتند وانمود کنند‌، هیچگاه پایگاه مردمی نداشته و ندارد.
6- شعار اکثر قریب به اتفاق کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور به‌ویژه کسانی که رای آوردند‌، اقتصادی و بهبود شرایط زندگی و سفره‌های مردم بود و همه تاکید داشتند که این شعار دولت و شخص رئیس‌جمهور که «‌چرخ اقتصاد کشور باید بچرخد و بعد از توافق هسته‌ای جشن ارزانی خواهیم گرفت» باید محقق شود. لذا مردم در این انتخابات علاوه بر اینکه به همه نمایندگان و مسئولان پیام دادند که بهبود وضعیت اقتصادی باید اولویت و دغدغه آنها باشد‌، به رئیس‌جمهور محترم و دولتمردان نیز این پیام را دادند که اکنون با تشکیل مجلسی که دغدغه اصلی نمایندگان آن اقتصادی است‌، بعد از توافق هسته‌ای یک گام دیگر برای تحقق شعار دولت مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی برداشته شده و در این مسیر دولت دیگر نه هیچ‌گونه مانعی برسر راه دارد و دیگر نه هیچگونه بهانه‌ای می‌تواند داشته باشد و نه مردم دیگر هیچ توجیهی را می‌پذیرند و مردم براساس تحقق یا عدم تحقق این مطالبه اصلی خود که بهبود شرایط اقتصادی است، در انتخابات آینده ریاست جمهوری در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.
* دکتر محمد‌حسین محترم