kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
در جلسه مجمع تشخیص

هاشمی: انتخابات ایران می‌تواند الگویی برای ملت‌های منطقه‌ باشد

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز با حضور اکثریت اعضاء تشکیل و چهار موضوع اختلافی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، بحث و بررسی شد.


به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسه این مجمع صبح دیروز با اکثریت اعضاء تشکیل شد که در آن چهار موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت.
در این جلسه پس از بحث و بررسی در مورد موضوعات انتقال محکومین به حبس میان دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت‌های چین، پاکستان و ترکمنستان و همچنین استرداد مجرمان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس، نظر مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.
در ادامه جلسه آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشورهای درگیر با گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن ارائه داد.
همچنین هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات دیروز پدیده‌ ارزشمندی در تاریخ ایران اسلامی خواهد بود، گفت:رقابت‌ها تمام شد و دوران وحدت و همکاری فرا رسیده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از حضور مردم در انتخابات، اظهار داشت: در شرایط بسیار حساس منطقه که ناامنی چندین کشور را فرا گرفته، برگزاری پرشور انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در فضای کاملاً آرام و منظم، می‌تواند الگویی از مردم‌سالاری برای ملت‌ها باشد.
وی با بیان اینکه احتیاج به هماهنگی مثال‌زدنی داریم که این انتخابات طلیعه و مقدمه‌ آن بود، ادامه داد: هر چه بود و هر چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف‌برانگیز دامن زده شود که دوران پس از انتخابات، دوران تلاش برای ساختن کشور است.