kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد

دستگیری متهم اصلی پرونده پولشویی 120 میلیارد ریالی در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: متهم اصلی پرونده پولشویی 120 میلیارد ریالی که از طریق معامله مواد مخدر به این سرمایه رسیده و به جرم نگهداری و خرید و فروش مواد افیونی نیز تحت تعقیب بود، در شیراز شناسایی و دستگیر شد.


به گزارش سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان فارس در مهر ماه 94 رسیدگی به یک فقره پرونده پولشویی را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران نیروی انتظامی استان فارس ضمن هماهنگی با مقام قضایی و  انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخصات متهمان این پرونده را اخذ کردند و با رصد اقدامات مالی انجام شده توسط 15 نفر از مراودین مالی در این پرونده،‌ مشخص شد شش نفر از آنها ساکن استان فارس و مابقی در استان‌های شرقی کشور زندگی می‌کنند.
گودرزی اظهار داشت: پس از بررسی سوابق متهمان این پرونده، مشخص شد برخی از آنها دارای پیشینه کیفری در زمینه خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر هستند.
وی اضافه کرد: پس از آن با رصد اطلاعاتی، متهم اصلی این پرونده به نام «الف-م» که به اتهام حمل، نگهداری و خرید و فروش دو تن و 500 کیلوگرم مواد مخدر تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی استان فارس بود به همراه یکی از اشرار سابقه‌دار منطقه شرق کشور به نام «ج-م» در شیراز، شناسایی و دستگیر شد.
گودرزی ادامه داد: از اعضای این باند 120 میلیارد ریال پولشویی از طریق معامله مواد مخدر کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده با معرفی به مقام قضایی با قرار بازداشت روانه زندان شدند.