kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

تسهیلات جدید کمیته امداد برای اشتغالزایی مددجویان

کمیته امداد امام خمینی(ره) در تفاهمی با یکی از بانک‌ها حدود 804 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان می‌دهد که بازپرداخت آن پنج ساله است.


به گزارش سایت خبری کمیته امداد، پرویز فتاح از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای توانمندی و خودآگاهی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: با استمرار و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در آینده شاهد بهبود و ارتقای وضعیت معیشت خانواده‌های نیازمند در جامعه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است، اظهار داشت: وظیفه اصلی ما توانمندسازی افراد تحت حمایت و خروج از چرخه حمایتی این نهاد است، چرا که اکتفا به دریافت مستمری مشکلی از این افراد را حل نخواهد کرد.
محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از همکاری بانک توسعه تعاون با این نهاد افزود: این بانک طی سال‌های 91 تا 93، 804 میلیارد ریال تسهیلات برای هفت هزار و 820 طرح اشتغالزایی پرداخت کرده و زمینه خودکفایی و توانمندسازی پنج هزار و 87 خانوار تحت حمایت را فراهم کرده است.
در ادامه این دیدار مقرر شد بانک توسعه تعاون طی چند روز آینده نسبت به ابلاغ پرداخت 640 میلیارد ریال تسهیلات براساس جدول توزیع استانی برای متقاضیان معرفی شده از سوی کمیته امداد اقدام و مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان را از سه به پنج سال افزایش دهد.
تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان بانک توسعه تعاون و کمیته امداد به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی و تدوین طرح‌های قابل اجرا جهت جذب کمک‌های خیران و برگزاری نمایشگاهی از طرح‌های اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت از محل تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون از دیگر مصوبات این نشست بوده است.
آغاز توزیع بن خرید کالا به مددجویان
 و نیازمندان تهرانی
از دیروز توزیع بن خرید کالا به مددجویان و نیازمندان تهرانی برای خرید اقلام مورد نیاز آغاز شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اتکا مایحتاج خود را تهیه کنند.
محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اعلام این خبر به فارس گفت: به هر نفر از مددجویان و نیازمندان تهرانی 60 هزار تومان بن داده می‌شود و 4 میلیارد تومان از سوی کمیته امداد برای این امر تخصیص داده شده است.
ولیئی گفت: این اعتبارات مخصوص مددجویان و نیازمندان تهرانی است، از این رو این بن‌ها توسط مسئولان کمیته امداد در مناطق و همچنین معتمدین محلی اعم از ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد توزیع می‌شود.وی خاطرنشان کرد: دارندگان این بن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه اتکا مایحتاج خود را خریداری کنند ضمن اینکه اعتبار این بن‌ها تا پایان فروردین ماه 95 است.
ولیئی همچنین به برگزاری جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: 12 اسفند این جشن آغاز خواهد شد و بیش از یک میلیون پاکت مهربانی و نیکوکاری برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در مدارس سراسر استان توزیع می‌شود.