kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
سازمان غذا و دارو:

عرضه اقلام ارتوپدی بدون برچسب اصالت ممنوع است

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: توزیع، عرضه و فروش اقلام ارتوپدی بدون برچسب کنترل اصالت از 20 فروردین 95 ممنوع خواهد بود.


سید حسین صفوی، مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در مورد بخشنامه‌ای که اخیراً توسط این سازمان صادر شده است گفت: طبق این بخشنامه، توزیع، عرضه و فروش اقلام ارتوپدی بدون برچسب کنترل اصالت از 20 فروردین 95 ممنوع خواهد بود.
وی افزود: براساس این بخشنامه، شرکت‌های مربوطه موظف هستند تا پایان سال‌جاری الزامات مورد نیاز این طرح را اجرا کنند؛ که الزامات این طرح در سایت تجهیزات پزشکی به آدرس  imed.ir  قابل مشاهده است.صفوی اظهار داشت: تمامی شرکت‌های ارتوپدی، بایستی راهنما و مستندات ارائه‌شده در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی و سایت سازمان غذا و دارو در خصوص درج و الصاق برچسب اصالت را مطالعه و پیاده‌سازی کنند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه بیان داشت: شرکت‌ها در صورت نداشتن توانایی فنی یا زیرساختی لازم می‌توانند برون‌سپاری شناسه‌گذاری به شرکت‌های پیمانکار را داشته باشند ولی مسئولیت صحت و اعتبار شناسه‌ها و تمامی موارد با شرکت صاحب پروانه خواهد بود.