kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
در قلمرو فرهنگ و هنر و اندیشه و جامعه

یزید و ریگی در نمایشگاه


 بهمن درّی
عرضه رایگان کتابهای وهابیت از جمله یزید، امیر‌المؤمنین و کتابهایی با موضوع نفی عصمت ائمه اطهار(ع) و نیز دروغین بودن خطبه فدک حضرت فاطمه زهرا(س) در نمایشگاه کتاب زاهدان، شگفتی برخی از بازدیدکنندگان و ناظران آگاه را در پی داشت.
به گزارش منابع خبری، علاوه بر فروش کتب مبلغ وهابیت، کتاب‌هایی درباره بابی‌گری و تمجید از بهائیت در نمایشگاه عرضه گردید و نیز قرآن و ادعیه چاپ رژیم آل سعود در معرض نمایش قرار گرفت.
براساس همین گزارش کتابی با عنوان «مبارزه با دخانیات» در نمایشگاه امسال عرضه شد که محتوای آن در اصل درباره زندگی ریگی معدوم علیه جمهوری اسلامی است. همچنین چند کتاب با ظاهرسازی و روی جلد مرتبط با محکومیت گروهک‌های تروریستی و ضدیت با آنها ارائه شده که محتوای آن برخلاف روی جلدشان تبلیغ‌کننده مرام و مسلک گروهک‌هایی چون داعش، جیش‌الاسلام، جیش‌النصره، النهضه و... بوده است.
گزارش دیگری حاکی است برخلاف ضوابط نمایشگاه کتاب که بر مبنای آن عرضه هرگونه نشریه ممنوع است، نشریه‌ها و مجلات وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب و گروهک‌های مشابه سپاه صحابه و مستقر در پاکستان در نمایشگاه پخش گردیده است.
در این گزارش آمده است پخش کتاب‌های ضدشیعی به ویژه کتب ضدمهدویت به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی در دو روز پایانی نمایشگاه کاملا علنی شد.
جولان کتاب‌های ضاله و ضددینی از یک سو و عرضه کتاب‌های معاندین نظام و انقلاب از سوی دیگر در نمایشگاه امسال هنوز واکنشی از سوی متولیان و مسئولان فرهنگی را در پی نداشته است.
نمایشگاه کتاب زاهدان با اعتبار 7 میلیارد ریال بن رایگان چندی پیش آغاز به کار کرده بود.