kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

مراجع تقلید و علما رای خود را به صندوق‌ها انداختند

مراجع عظام تقلید و علمای اعلام همگام با مردم آرای خود را برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری به صندوق‌های رای انداختند و در این حماسه عظیم حضور یافتند.



آیت‌الله نوری همدانی یکی از مراجع تقلید در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.
آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح دیروز  پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت، اظهار کرد: بر همگان لازم است با رأی دادن در سرنوشت خود اثرگذار باشند و با وحدت، قدرت و اتحاد لازم در این انتخابات شرکت کنند.
وی افزود: این انتخابات و حضور گسترده مردم در آن سیلی محکمی به دهان دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها و طرفداران آنها است.
این مرجع تقلید با تأکید بر حضور پرجوش و خروش مردم در پای صندوق‌های رأی خاطرنشان کرد: این حضور جواب مثبتی به آرمان‌های امام راحل و شهدا است.
وی ادامه داد: با شرکت گسترده در این انتخابات، عزت و اتحاد خود را ثابت خواهیم کرد.
سه دعای آیت‌الله مکارم شیرازی
 هنگام انداختن رأی به صندوق
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز  پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این توفیق را ارزانی داشت در این انتخابات نیز شرکت کنم، زیرا این حضور نعمتی از نعمت‌های الهی است.
وی افزود: صبح به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شدم و سه دعا کردم؛ نخست اینکه از خداوند خواستم به کسانی که در این انتخابات شرکت می‌کنند از هر قشری هستند توفیق عنایت کند و همه مشکلات آنها را حل کند.
این مرجع تقلید بیان کرد: دومین دعای من این بود که این انتخابات آبرومند برگزار تا موجب خوشحالی دوستان و ناامیدی دشمنان شود.
وی به سومین دعای خود اشاره کرد و گفت: از خداوند خواستم بعد از پایان آبرومندانه این انتخابات به مسئولان این توفیق را دهد که آستین‌ها را بالا زده و بهتر از گذشته برای حل مشکلات گام بردارند.
جلب رضایت امام عصر(عج)
 در همه عرصه‌ها مدنظر باشد
آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز  پس از انداختن رای خود به صندوق اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که مملکت و ملت شریف را در پناه عنایات امام عصر(عج) از خطرات و نقشه‌های دشمنان مصون بدارد. وی بیان کرد: امیدواریم که در پناه توفیقات الهی بتوانیم رضایت خاطر حضرت ولیعصر(عج) را در امور کسب کنیم.
این مرجع تقلید اظهار کرد: مقصد اصلی ما کسب رضایت حضرت ولیعصر (عج) است و امیدواریم که بتوانیم این مهم را محقق کنیم و حضرت از ما راضی و خشنود باشند.
ملت افراد صالح را برگزینند
آیت‌الله جعفر سبحانی نیز صبح دیروز  پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این انتخابات‌ مسیر سرنوشت مملکت را روشن می‌کند.
وی تصریح کرد: کسانی که علاقمند هستند مملکت در مسیر پیشرفت قرار گیرد و مشکلات برطرف شود، باید افراد صالح را انتخاب کنند تا در مسیر رفع مشکلات گام بردارند.
این مرجع تقلید اظهار کرد: بر همه دوستان و علاقمندان توصیه می‌شود که در انتخابات شرکت کنند و این انتخاب مبارک است و رای، رای ملت است و خداوند پشتیبان ملت خواهد بود.
آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی نیز  پس از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، عدم شرکت در انتخابات را اشتباه دانست و تصریح کرد: همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند. وی با بیان اینکه حضور در انتخابات‌های قبلی معمولاً نتایج خوبی داشته است، اظهار کرد: انشاالله نتیجه این انتخابات نیز به نفع اسلام، مسلمانان و کشور و مقبول باشد.
آیت‌الله علوی‌گرگانی از مراجع تقلید نیز گفت: مردم ایران نشان دادند که در همه شرایط و سختی‌ها مطیع رهبری و بزرگان بوده‌ و در اطاعت و دفاع از کیان اسلام و نظام کوتاهی نکرده‌اند.
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز  پس از انداختن رای خود به صندوق در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیام ما تشکر از استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و جمهوری اسلامی طلبی مردم است.
وی با بیان اینکه ملت پیرو امام، رهبری و تابع قرآن و عترت هستند تصریح کرد: ملت با این انتخابات دست رد بر بیگانگان شرقی و غربی می‌زند.
این مرجع تقلید گفت: امیدواریم این انتخابات برای همگان مبارک باشد؛ نمایندگان باید امانت را حفظ کرده و نظام را به اهداف اصلی خود برساند تا دشمن بیگانه در دستیابی به اهداف خود ناامید شود کشور با همدلی و همزبانی به نتایج مطلوب برسد.