kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

حملات تروریستی در 3 شهر سوریه ۱۱۳ شهید و ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت

تروریست‌های تکفیری در شهرهای «حمص» زینبیه(س) و «حلب» سوریه و در واکنش به شکست در میادین جنگ با انفجار بمب و شلیک گلوله، ۱۱۳ غیرنظامی را کشتند و بیش از ۲۰۰ تن دیگر را مجروح کردند.


تروریست‌های تکفیری یکشنبه با انفجار دو بمب در خیابان‌های شهر حمص، ۵۷ نفر را کشتند و 40 تن دیگر را زخمی کردند. انفجار نخست با خودروی بمب‌گذاری شده صورت گرفت و سپس، یک فرد انتحاری بمب همراه خود را میان مردم در همین محل منفجر کرد.
از استان «حلب» نیز خبر رسیده، تروریست‌های «جبهه النصره» در تیراندازی‌های خود به سوی مردم ساکن محله «الشیخ مقصود» شهر حلب، دست‌کم شش غیرنظامی سوری را کشتند و 70 نفر دیگر را زخمی کردند.
شهر حلب اکنون در نوبت آزادسازی قرار دارد و تروریست‌ها احتمالا تلاش می‌کنند که از میان مردم عادی یارگیری کنند، اما با مقاومت آنها مواجه می‌شوند.
۵۰ نفرنیز عصر دیروز بر اثر وقوع  انفجاردو خودروی بمب‌گذاری شده ویک انفجار انتحاری درنزدیک حرم حضرت زینب (س) ‌در جنوب دمشق شهید و ۹۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
جریان‌های تروریستی علاوه بر اینکه از لحاظ ایدئولوژیکی، هیچ جذابیتی برای مردم سوریه و منطقه ندارند، به خاطر کشتار مکرر غیرنظامیان، مورد تنفر مردم جهان نیز هستند.