kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
رئیس سابق شاباک:

انتفاضه وارد فاز مسلحانه شده /فلسطینی‌ها از کمربند انفجاری و اسلحه استفاده می‌کنند

رئیس سابق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اذعان کرد که فلسطینی‌ها در فاز جدید انتفاضه قدس از سلاح گرم و کمربند انفجاری استفاده می‌کنند.


«آوی دیختر» در سخنانی در مرکز مطالعات امنیت قومی دانشگاه تل‌آویو اعلام کرده که انتفاضه فلسطینیان وارد فاز جدیدی شده و شاباک طی روزهای اخیر چند عملیات استشهادی از طریق استفاده از کمربندهای انفجاری را خنثی کرده است.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، «دیختر» به صهیونیست‌ها هشدار داده که با آغاز مرحله جدید انتفاضه و استفاده از سلاح گرم و کمربندهای انفجاری، بار دیگر شاهد صحنه‌هایی از جمله آتش گرفتن اتوبوس‌ها و کشته شدن ده‌ها اسرائیلی در خیابان‌ها خواهیم بود.
وی عملیات‌های شهادت‌طلبانه ماه‌های اخیر فلسطینی‌ها را عملیات «انتحاری» توصیف و اعلام کرده که روند این عملیات ادامه و گسترش خواهد یافت.
این اظهارات در شرایطی عنوان می‌شود که طی روزهای اخیر کارشناسان صهیونیستی از مهاجرت صهیونیست‌ها به خارج از سرزمین‌های اشغالی به دلیل نبود امنیت خبر داده و نسبت به تبعات آن هشدار داده‌اند.
شهرک‌نشین‌های صهیونیست از ترس عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینیان در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی به ندرت از خانه‌های خود بیرون می‌آیند و سعی می‌کنند کمتر در سطح شهرها تردد کنند.
گروه‌های فلسطینی پیش از این از آغاز فاز جدید انتفاضه سوم و ادامه عملیات فلسطینی‌ها با سلاح گرم خبر داده بودند.
خبر دیگر اینکه،‌گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرده که مقاومت فلسطین هم قادر است مخازن آمونیاک بندر حیفا در فلسطین اشغالی راهدف قرار دهد.
گردان‌های قسام گفته این تنها جنبش حزب‌الله لبنان نیست که می‌تواند مخازن شیمیایی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دهد بلکه مقاومت فلسطین هم چنین قدرتی را دارد.
پلیس رژیم صهیونیستی اما اعلام کرده 10 تن از یهودیانی را که در تظاهرات حامی فلسطینی‌ها در شهرک «جرون» واقع در کرانه باختری شرکت کرده بودند دستگیر کرده است. این 10 نفر در مراسم یادبود 29 شهید فلسطینی در جریان کشتار حرم ابراهیمی در سال 1994 به دست اسرائیلی‌ها شرکت کردند که دستگیر شدند.
یکی از سخنگوهای ارتش رژیم صهیونیستی گفت، فلسطینی‌هایی که در این مراسم حضور داشتند به سمت سربازان اسرائیلی سنگ پرتاب کردند. منطقه جرون یکی از مناطق اصلی درگیری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.
نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین در بیست و دومین سالروز کشتار در حرم شریف ابراهیمی با حمله به تظاهرکنندگان در خیابان الشهداء شهر «الخلیل» شمار زیادی از آنها را ربودند.
سایر رویدادها
* صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به صورت علنی حمایت خود را از نامزدی «مروان برغوثی» برای ریاست تشکیلات خودگردان اعلام کرد.
* کارگردان معروف اسرائیلی به هنگام دریافت جایزه خود در فستیوال برلین مقامات اسرائیلی را مشتی «فاشیست» خواند.
* یک گروه هکری حامی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که به اطلاعات امنیتی بیش از 5000 سایت صهیونیستی دست یافته است.
* یک تحلیلگر فلسطینی با انتقاد شدید از انفعال حکام عربی در برابر قدرت‌های غربی تأکید کردکه نقش حکام عرب در انتفاضه فقط در حد شمارش اجساد و پیکر شهدا است.