kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

کوتاه از سراسر جهان


صربستان
راشاتودی: هزاران نفر از مردم صربستان در اعتراض به توافق همکاری جدید کشورشان با ناتو و کشته شدن دو گروگان صرب در جریان یکی از حملات هوایی آمریکا در لیبی از مرکز بلگراد به طرف سفارت روسیه راهپیمایی کردند. تظاهرکنندگان از مسکو متحد سنتی صربستان خواستند تا در این قضیه دخالت کند.
هند
تایمز ایندیا: افراد مسلح در «سرینگر»، شهر مرکزی منطقه «جامووکشمیر» تحت نظارت هند پس از حمله به پاسگاه پلیس،‌ وارد ساختمان دولتی شده و آن را تصرف کردند. بر اثر تبادل آتش میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی هند تاکنون 415 نفر کشته یا زخمی شده‌اند.روسیه
اسپوتنیک: وزارت دفاع روسیه می‌گوید: 50 پهپاد از توان موشکی این کشور محافظت و نگهبانی می‌‌کنند. واحد یگان موشکی راهبردی روسیه تدابیری را لحاظ کرده تا از زرادخانه هسته‌ای این کشور در برابر تهدیدهای خرابکارانه محافظت کند.
آمریکا
خبرگزاری فرانسه: «جب بوش» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا از ادامه رقابت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انصراف داده است. هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با اختلاف اندکی از سندرز رقیب هم حزبی خود پیشی گرفته است.
سوئد
رادیو سوئد: عضو حزب چپ پارلمان سوئد عقد قرارداد بین شرکت هوافضا و دفاعی «ساب» سوئد با امارات متحده عربی را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: امارات کشوری دیکتاتور است که در جنایات عربستان در یمن مداخله کرده است بنابراین دولت نباید به این کشور سلاح بفروشد.
افغانستان
روزنامه ماندگار: منابع آگاه در افغانستان می‌گویند مناطقی از هلمند در اختیار طالبان است و دولت نیز توان انجام عملیات را ندارد، بنابراین بخش‌هایی از این ولایت را به طالبان واگذار خواهد کرد.
لیبی
ایرنا: دولت لیبی حمله هوایی آمریکا به صبراته در غرب لیبی را محکوم و آن را نقض حاکمیت کشورش دانست. هواپیماهای آمریکایی به بهانه مقابله با داعش هرازگاهی به لیبی حمله و حاکمیت این کشور را نقض می‌کنند.