kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
دستیار معاون کمیته امداد امام خمینی(ره)

50 هزار نوعروس در صف دریافت جهیزیه

دستیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: از ابتدای سال تاکنون 60 هزار نوعروس تحت حمایت این نهاد کمک هزینه جهیزیه دریافت کرده‌اند و 50 هزار نو عروس دیگر در انتظار دریافت جهیزیه هستند.


به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)، مجید ملکشاهی با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد برای استحکام و تقویت بنیان خانواده افزود: امسال 125 میلیارد تومان اعتبار از منابع دولتی، غیردولتی و سایر برای تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته است که از این میزان اعتبار تاکنون 72 درصد آن جذب شده است.
ملکشاهی گفت: کمیته امداد برای ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی را ارائه کرده است.
وی افزود: سال گذشته 53 هزار نفر از دختران، پسران و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برخوردار شدند.
دستیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در ارتباط با کمک هزینه جهیزیه به متقاضیان واجد شرایط، تصریح کرد: این کمک هزینه‌ها برای دختران تحت پوشش کمیته امداد در قالب کمک هزینه جهیزیه با سرانه 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض، کمک هزینه جهیزیه دختران نیازمند به مبلغ یک میلیون تومان و هدیه ازدواج پسران تحت پوشش از 500 تا 700 هزار تومان است.
ملکشاهی با بیان اینکه اعتبارات این نهاد پاسخگوی هزینه ازدواج دختران برای تشکیل خانواده نیست، ادامه داد: هم‌اکنون 50 هزار نوعروس تحت حمایت کمیته امداد پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند که با تامین اعتبارات بیشتر این افراد به تدریج از کمک هزینه ازدواج بهره‌مند می‌شوند.