kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
با حضور وزیر بهداشت و درمان

بیمارستان 32 تختخوابی گتوند به بهره‌برداری رسید

نخستین بیمارستان شهرستان گتوند واقع در استان خوزستان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.


به گزارش ایرنا، بیمارستان 32 تختخوابی کارون گتوند در ابتدای ورودی این شهر و با زیربنای چهارهزار و 500 مترمربع احداث شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مراسم بهره‌برداری از این بیمارستان گفت: کلنگ احداث این بیمارستان در سال 1389 به زمین زده شده و عملیات اجرایی آن از سال 91 آغاز شد.
یوسف پریدار افزود: بیمارستان کارون گتوند دارای 32 تخت بستری، دو اتاق عمل و دو واحد اتاق زایمان می‌باشد و 80 نفر در بخش فنی و پشتیبانی به صورت مستقیم در این بیمارستان به‌کار گرفته شده‌اند.
وی اعتبار هزینه شده برای ساخت و تجهیز این بیمارستان را 150 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 50 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی درمانی و 100 میلیارد ریال نیز برای ساخت این واحد درمانی هزینه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز جمعه در قالب کاروان نورآوران سلامت به شهرستان آبادان سفر کرده بود در روستای ابوشانک 12 بیمار این روستا را تحت عمل جراحی آب مروارید چشم و تومور چشمی قرار داد.
علاوه بر این 35 جراحی چشم دیگر نیز بر روی بیماران این روستا انجام شد.
طرح نور‌آوران سلامت از آذرماه امسال سه کلینیک سیار چشم و دندان و اتاق عمل سیار در روستای ابوشانک آبادان مستقر کرده است.
از چهارم آذرماه تاکنون 243 عمل جراحی چشم توسط پزشکان حاضر در طرح نورآوران سلامت در روستای ابوشانک انجام شده است.
کلینیک‌های سیار طرح نورآوران سلامت تا 15 اسفند ماه در روستای ابوشانک آبادان مستقر بوده و پس از آن از 15 فروردین به یکی از روستاهای محروم استان قم اعزام می‌شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه خود به استان خوزستان عصر جمعه از روند احداث بیمارستان 220 تختخوابی طالقانی آبادان دیدن و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طالقانی این شهر را افتتاح کرد.
در سفر قاضی‌زاده هاشمی به خرمشهر نیز عملیات اجرایی ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی آغاز شد.
روستای ابوشانک با 209 خانوار و بیش از یک هزار نفر جمعیت حدود 30 کیلومتری آبادان واقع است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکل اعتباری بیمارستان 128 تختخوابی شهدای صنعت نفت دشت آزادگان با هماهنگی و مشارکت وزارت نفت حل شده و تعلل در روند اجرایی این طرح بیمارستانی با توجه به نیاز شدید مردم، پذیرفتنی نیست.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پنج‌شنبه در بازدید از روند اجرایی این بیمارستان که عملیات اجرایی آن از سال 1370 شروع شده ولی هنوز پیشرفت 50 درصدی دارد، افزود: بیمارستان 128 تختخوابی شهدای صنعت نفت دشت آزادگان در 18 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: این بیمارستان به عنوان یک مطالبه عمومی باید هرچه زودتر در خدمت منطقه محروم دشت آزادگان و هویزه قرار گیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت که درمانگاه این بیمارستان در خرداد ماه 1395 آماده بهره‌برداری خواهد شد ولی همزمان تاسیسات و تجهیزات این بیمارستان نیز تکمیل و تامین خواهد شد.
برای ساخت و تکمیل بیمارستان شهدای صنعت نفت دشت آزادگان با زیربنای 22 هزار مترمربع 750میلیارد ریال از سوی وزارت نفت اختصاص یافته و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به عنوان مجری طرح معرفی شده است.