kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

اخبار کوتاه از فوتبال


کارشناس برنامه‌های ورزشی سیما، مشاور آلومینیوم اراک شد
باشگاه آلومینیوم اراک در سایت رسمی خود، خبر عقد قرارداد مشاوره با امیرحاج رضایی را منتشر کرد. حاج رضایی که به عنوان کارشناس، همواره حضوری پررنگ در برنامه‌های ورزشی سیما دارد، فصل گذشته نیز عضو کمیته فنی باشگاه پیکان بود اما در نهایت این تیم به لیگ دسته اول سقوط کرد! وی پیش از این هم در چند باشگاه از جمله سپاهان اصفهان و پگاه گیلان در سمت مشاور یا عضو کمیته فنی فعالیت داشته است. تمام این فعالیت‌های حاج رضایی و قراردادهای میلیونی وی با باشگاه‌های فوتبال در شرایطی است که وی چند سال قبل در یکی از برنامه‌های 90 صراحتا اعلام کرد که حاضر نیست در فوتبال ناپاک بماند!

تقابل پرسپولیس و صبا در فینال جام شهدا
دومین دیدار مسابقه‌های جام شهدا عصر دیروز از ساعت 15 در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شد. در این دیدار صبای قم به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت و در نهایت شاگردان علی دایی توانستند با برتری 2 بر یک به فینال این مسابقه‌ها راه پیدا کنند. 2 گل صبا را در این دیدار امیرحسین صادقی در دقایق 67 و 75 به ثمر رساند و برای ذوب آهن نیز کاوه رضایی در دقیقه یک گلزنی کرد. با توجه به نتیجه به دست آمده، صبا به فینال این دوره از مسابقه‌ها راه پیدا کرد و باید روز سه‌شنبه مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. ذوب آهن نیز باید دیدار رده‌بندی را برابر سایپا برگزار کند.

صدور کارت بازی دروازه بان پرسپولیس
پس از اینکه الکساندر لوبانف قراردادی یک سال و نیمه با پرسپولیس امضا کرد مسئولان این باشگاه برای صدور ITC از طریق سیستم TMS درخواست کردند و در نهایت دیروز ITC این دروازه‌بان ازبکستانی صادر شد. بر همین اساس کارت بازی او نیز از سوی سازمان لیگ صادر شده و او می‌تواند در دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان به میدان برود.

فیفا از تعویق انتخابات‌فدراسیون در ایران آگاه شد
26 دی ماه امسال فدراسیون فوتبال مصوبات مجمع سالیانه و عمومی خود را که شامل تایید گزارشات مالی و حسابرسی و تعویق انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود را ترجمه و برای فیفا ارسال کرد. بر همین اساس فدراسیون جهانی فوتبال نیز از کلیه تحولات موجود در فدراسیون ایران آگاه است و این موضوع به اطلاع فیفا رسیده شده است که انتخابات به جای فوریه در ماه آوریل 2016 برگزار خواهد شد.

استقلالی‌ها به دنبال یک ملی‌پوش خارجی
پرویز مظلومی، سرمربی تیم فوتبال استقلال به اعضای هیئت مدیره این باشگاه تأکید کرده است که تیمش در میانه میدان نیاز به یک هافبک طراح دارد. مدیران ارشد باشگاه نیز در جلسه‌ای تصویب کردند که بازیکنی به استقلال ملحق شود که کیفیت بالایی داشته و عضو تیم ملی کشورش باشد. در همین راستا، مذاکراتی با یک بازیکن خارجی ملی‌پوش صورت گرفته است. گفته می‌شود این بازیکن که هنوز نام و ملیتش اعلام نشده، آزاد بوده است و به زودی در تمرینات استقلال حضور می‌یابد.

نکونام هم شکایت خود را از قلعه‌نویی پس گرفت
جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران که در خارج از ایران به سر می‌برد، از طریق وکیلش در تهران، شکایت خود را از سرمربی تراکتورسازی پس گرفت. نزدیک به دو سال قبل امیر قلعه‌نویی در دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل مصاحبه نکونام، از وی شکایت کرد. پس از شکایت امیر قلعه‌نویی، نکونام هم با حضور در دادسرا از سرمربی سابق آبی‌ها شکایت کرد. ماه گذشته و در پرونده شکایت قلعه‌نویی هر دو در دادگاه حاضر شدند که در نهایت پس از بررسی شواهد و توضیحات شهود اصلی نکونام، قلعه‌نویی شکایت خود را پس گرفت.

هشدار موسسه حقوق بشر بحرین به حامیان فیفا
کارزار حمایت از دمکراسی بحرین در نامه‌ای به حامیان مالی اصلی فیفا در مورد تلاش شیخ سلمان برای تصاحب کرسی ریاست نهاد حاکم بر فوتبال جهان، نگرانی‌هایی را مطرح کردند. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد جدی جانشینی سپ بلاتر در انتخابات اسفند ماه محسوب می‌شود، اما موسسه حقوق بشر و دمکراسی بحرین تاکید دارد که شیخ سلمان هنوز باید به سوالاتی در مورد نقش خود در مجازات باشگاه‌ها بعد از قیام سال 2011 در این کشور، پاسخ بگوید. براساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، شیخ سلمان اذعان کرده است که از او خواسته شد ریاست یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی نقش فوتبالیست‌ها و ورزشکاران را در این قیام به عهده بگیرد، اما وی گفت این کمیته هیچ‌گاه به طور رسمی تشکیل نشد. با این حال موسسه حقوق بشر و دمکراسی بحرین در نامه‌ای به حامیان مالی فیفا اظهار داشت که فدراسیون فوتبال بحرین که شیخ سلمان در آن زمان ریاست آن را به عهده داشت، شش باشگاه را به دلایل سیاسی تعلیق و مجازات کرده است.   سید احمد الوادایی از اعضای این موسسه گفت: ما امیدواریم حامیان مالی فیفا نامه ما را بطور کاملا جدی بررسی کنند و بلافاصله پاسخ مقتضی به آن دهند. شیخ سلمان رهبری مجازات سیاسی باشگاه‌ها را به عهده داشت.  آنچه در بحرین رخ داد یک علامت سیاه در تاریخ آن است و شیخ سلمان برای نقشی که ایفا کرده است باید پاسخگو باشد. لازم به یادآوری است که شیخ سلمان همواره اتهام دست داشتن در شناسایی بازیکنانی را که به علت شرکت در راهپیمایی‌ها زندانی و شکنجه شدند، رد کرده است. با این حال خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال 2011 گزارش داد که بیش از 150 ورزشکار، مربی و داور که از طریق عکس‌های راهپیمایی‌ها شناسایی شده بودند، به زندان افتادند.

پیروزی رویایی لیورپول در یک بازی عجیب و پرگل
تیم فوتبال لیورپول برابر نوریچ به بردی شگفت آور دست یافت تا ۳ امتیاز ارزشمند خارج از خانه را کسب کند.هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر انگلیس عصر دیروز با برگزاری دیدار تیم‌های نوریچ و لیورپول ادامه یافت که در پایان این دیدار مهیج تیم لیورپول با حساب ۵ بر ۴ میزبان خود را شکست داد.نیمه اول این بازی عجیب ۲ بر یک به سود نوریچ پایان یافت. ابتدا لیورپول در دقیقه ۱۸ توسط فیرمینیو به گل رسید اما نوریچ دو بار توسط دیه‌دون امبوکانی (۲۹) و استیون نایسمیت (۴۱) گلزنی کرد تا این نیمه را پیروز شود.نوریچ در دقیقه ۵۴ از روی نقطه پنالتی توسط وسلی هولاهان به گل سوم رسید تا کار برای شاگردان کلوپ سخت شود اما به یکباره لیورپول توفان به پا کرد و سه گل متوالی توسط ژوردن هندرسون (۵۵)، روبرتو فیرمینیو (۶۳) و جیمز میلنر (۷۵) به ثمر رساند.این پایان کار دو تیم نبود. در دقیقه ۹۰ سباستین باسانگ گل چهارم نوریچ را به ثمر رساند اما در دقیقه ۹۱ آدام لالانا بار دیگر برای لیورپول گلزنی کرد تا این تیم در پایان دیداری عجیب پیروز شود و به ۳ امتیازی شیرین دست یابد.