kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال از انگیزه بالای شاگردان باوئر‌مان برای حضور در ریو

ایران، تیمی پراشتها

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک پرداخته است.


سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم ملی ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک و حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک پرداخته‌است. در این گزارش آمده‌ است:
ناکامی تیم ملی بسکتبال ایران در رسیدن به قهرمانی در مسابقات قاره آسیا و کسب سهمیه مستقیم المپیک ریو ارتباطی به توانایی یا اشتیاق بازیکنان، مربیان و بسکتبال ایران نداشت. کسب مقام سومی در قهرمانی آسیا توسط تیم ملی ایران با اینکه نتیجه قابل قبولی برای مدافع عنوان قهرمانی نبود اما از نظر دیرک باوئرمان آلمانی باعث شد تا بسکتبال ایران اشتهای بیشتری بدست بیاورد تا به میدانی بزرگ‌تر برای موفقیت گام بگذارد.باوئرمان گفته‌ است: « ما دو هدف پیش‌رویمان داریم. ابتدا اینکه برای کسب سهمیه المپیک ریو تلاش کنیم. اعتقاد دارم که هنوز شانس زیادی داریم تا بتوانیم برای این بازی‌ها سهمیه بگیریم. این هدف کوتاه مدت ماست. با این حال می‌دانیم کار آسانی نداریم. هدف بلند مدت ما آماده شدن برای جام جهانی 2019 است.»
26 ژانویه ایران حریفانش در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو را می‌شناسد و می‌فهمد در کدام کشور باید به مصاف حریفانش برود. مراسم قرعه‌کشی این بازی‌ها در فدراسیون جهانی بسکتبال برگزار می‌شود و تیم‌هایی که شانس دوباره برای کسب سهمیه المپیک دارند حریفانشان را می‌شناسند.ایران به همراه کشورهای آنگولا، کانادا، چک، فرانسه، یونان، ایتالیا،‌ ژاپن، مکزیک، نیوزلند، فیلیپین، پورتوریکو،‌ سنگال، صربستان و تونس در این مسابقات شرکت می‌کند.کشورهای ایتالیا (تورین)، فیلیپین (مانیل) و صربستان (بلگراد) میزبان این رقابت‌ها هستند.
باوئرمان تاکید کرده‌است: « می‌خواهیم با قدرت برای این رقابت‌ها آماده شویم. قصدمان این است که مردم ایران به داشتن تیم بسکتبالشان افتخار کنند و از عملکردشان مغرور شوند.» مراسم قرعه کشی رقابت‌های انتخابی المپیک چند روز دیگر برگزار می‌شود و گفته شده مسوولان جهانی بسکتبال تصمیم دارند در هر گروه نماینده‌ای از آسیا داشته باشند و اگر این اتفاق بیفتد هیچ‌کدام از تیم‌های آسیایی با یکدیگر همگروه نخواهند شد.