kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


دوبرجی 3 بار لرزید
داراب- فارس: ساعت 21 دقیقه بامداد روز شنبه زلزله‌ای به بزرگی 5/4 درجه ریشتر منطقه دوبرجی را در داراب فارس به لرزه درآورد.
این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین به ثبت رسید و در ساعات بعدازظهر دیروز نیز دو زمین‌لرزه 3/1 و 2/6 ریشتری در دوبرجی به ثبت رسید.
تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه‌ها دریافت نشده است.

زمین‌لرزه در ایلام
ایلام- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4/1 ریشتر شهر توحید را از توابع بخش هلیلان شهرستان چرداول در استان ایلام لرزاند.
به گزارش ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه روز شنبه در ساعت 7 و 50 دقیقه و 21 ثانیه به بزرگی 4/1 ریشتر در عمق 9 کیلومتری زمین روی داده است.فاصله کانون زمین‌لرزه با شهر توحید در استان ایلام 12 کیلومتر، درب گنبد در استان لرستان 20 کیلومتر و حمیل در استان کرمانشاه 25 کیلومتر بوده است.این حادثه تلفات و خساراتی دربر نداشت.

شناسایی قاتلان خرمشهری
اهواز- باشگاه خبرنگاران جوان: دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: با دریافت خبر قتل خواهر و برادر میانسال در این شهرستان، ماموران انتظامی به تحقیقات در این زمینه پرداختند.
علیرضا باوی افزود: در تحقیقات مشخص شد که دختر و داماد یکی از مقتولان با او اختلاف داشته‌اند که ماموران با رهگیری تماس‌های تلفنی مقتول، و تلفن همراهش از صحنه قتل، موفق به شناسایی و دستگیری عوامل قتل شدند.

توقیف محموله 680 کیلویی تریاک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی کوار فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل یک محموله سنگین مواد مخدر به آن شهرستان مطلع شدند.
سرتیپ احمدعلی گودرزی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد که محموله مواد مخدر به وسیله یک دستگاه خودرو تریلی از بندرعباس به مقصد تهران در پوشش بار «سرپیچ لامپ» بارگیری شده و قاچاقچیان قصد تخلیه آن را در یکی از باغ‌های اطراف شهرستان کوار دارند.
وی ادامه داد: بلافاصله ماموران به آن محل اعزام شده و علاوه بر توقیف خودرو تریلی دو دستگاه خودرو سواری «پژو 405» و سمند که محموله مواد مخدر را اسکورت می‌کردند، توقیف شد.
گودرزی تصریح کرد: در بازرسی از بار خودرو تریلی، 680 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت بار خودرو، جاسازی شده بود کشف شد.
گودرزی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس در مورد دستگیری اعضای این باند قاچاق مواد مخدر ادامه دارد.

مرگ در 15 متری چاه
مشهد- خبرگزاری صدا و سیما: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از مرگ 2 نفر مقنی در عمق چاه 15 متری خبر داد.
آتشپاد دوم حسن جعفری گفت: کارگر 25 ساله هنگام حفاری در عمق 15متری چاه خشک دچار گازگرفتگی شد و مقنی 60 ساله با مشاهده این اتفاق برای کمک به داخل چاه رفت که او نیز در چاه گرفتار شد.
به گفته وی علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

کالای قاچاق به مقصد نرسید
خرم‌آباد- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی خرم‌آباد دیروز گفت: 4 دستگاه کامیون حامل برنج قاچاق به ارزش 7 میلیارد ریال که از بنادر جنوبی کشور بارگیری شده بود، در خرم‌آباد کشف شد.
سرهنگ حسین نجفی افزود: علاوه بر این محموله 35 هزار قلم کالای قاچاق آرایشی بهداشتی کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط 6 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف قرص نیروزا
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان دیلم، در پی کسب خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی قرص‌های نیروزا در یک انباری رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
سرهنگ علیرضا رزمی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با کسب مجوز قضایی در بازرسی از این انبار 270 هزار انواع قرص نیروزای غیرمجاز کشف کردند.
وی ارزش برآورد شده این محموله را 5 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: متهم قصد توزیع این قرص‌ها را در بازار و سطح استان داشت که با تلاش ماموران پلیس دستگیر شد.

واژگونی مرگ‌آفرین خودرو
زنجان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: روز جمعه به دنبال واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در کیلومتر 3 جاده فرعی روستای مهرآباد زنجان بلافاصله تیمی از ماموران پلیس راه به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک دستگاه وانت پیکان بدون سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده و در اثر این حادثه، راننده 51 ساله خودرو به هویت «ا.ب» به علت شدت جراحات در دم فوت کرده است.وی اعلام کرد: علت این حادثه در دست بررسی است.

بخار حمام قربانی گرفت
اهواز - مهر: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: عصر روز جمعه طی تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، خبر حادثه‌ای در منطقه کوی ملت داده شد.
مقصود حق‌شناس افزود: آتش‌نشانان با ورود به محل حادثه و ایمن‌سازی محیط از طریق قطع برق با بدن بی‌جان مردی 45 ساله در حمام منزل روبرو شدند.وی تصریح کرد: این حادثه که به تشخیص عوامل اورژانس 115 در اثر اشباع بخار آب در محیط حمام رخ داده بود، منجر به خفگی و فوت شخص شد.

کشف 46000 آمپول قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز جمعه یکی از تیم‌های نامحسوس پلیس آگاهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در ورودی شهر نیشابور به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند.سرهنگ سیدحسن حسینی افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن 46 هزار عدد آمپول مگلوسان فاقد هرگونه مجوز قانونی و بهداشتی به ارزش تقریبی دو میلیارد و300 میلیون ریال کشف کردند.
وی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی تصریح کرد: در همین ارتباط ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از یک دستگاه خودرو ایسوزو، 192 ثوب مانتو به ارزش تقریبی 10 میلیون ریال کشف کردند.

دستگیری سارقان گوسفند
زنجان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر سرقت 61 راس گوسفند از دامداری در صائین قلعه پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ بهروز مهدیخانی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که سارق یا سارقان پس از شناسایی طعمه‌های خود، از غفلت صاحبان احشام استفاده کرده و با ربودن احشام بلافاصله از محل متواری شده‌اند.
وی ادامه داد: با تلاش ماموران در این ارتباط 2 نفر متهم به هویت‌های «ن-د» و «و-د» شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شدند.
مهدیخانی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت 61 راس گوسفند اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

سارق اینترنتی 16 ساله
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ 6 میلیون ریال از حساب او به صورت اینترنتی سرقت شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: کارشناسان این پلیس برای شناسایی مجرم تحقیقات خود را در فضای مجازی آغاز و نهایتا متهم که دختری 16 ساله که از اقوام شاکی بود شناسایی و به این پلیس فراخوانده شد.