kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

ساختار صندوق‌های بیمه‌ای باید اصلاح شود

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: صندوق‌های بیمه‌ای از عدم برنامه‌ریزی در رنج هستند لذا اصلاح ساختار صندوق‌های بیمه‌ای به منظور بهبود کارایی آنها در نظام اقتصادی کشور ضروری است.


به گزارش خبرگزاری‌ها، «علی ربیعی شامگاه» پنجشنبه در حاشیه همایش مدیران سازمان تامین اجتماعی کل کشور در بندرعباس، تصریح کرد: صندوق‌های بیمه‌ای می‌بایست برنامه کلان خود را تدوین و در جهت تحقق آن برنامه‌ریزی و عمل کنند تا بتوان نقش آنها را در تحقق عدالت اجتماعی در جامعه شاهد بود.
وی با تاکید براینکه پیش از بروز بحران در صندوق‌های بیمه‌ای کشور باید نسبت به اصلاح ساختار آنها اقدام کرد، گفت: بخش قابل توجهی از جامعه برای جبران ناتوانی خود در دوران بازنشستگی، اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بیمه‌ای و تامین اجتماعی می‌کنند. عملکرد این صندوق‌ها بر زندگی بسیاری از خانواده‎ها تاثیر مستقیم دارد.
ربیعی تصریح کرد: کارکرد تامین اجتماعی تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت میان مردم است. دولت بر این باوراست که باید برای عبور از مشکلات اقتصادی از سیاست‌های صدقه‌ای فاصله گرفت و به سمت و سوی حل ریشه‌ای مشکلات گام برداشت.
وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که نیمی از مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با حداقل دستمزد گذران زندگی می‎کنند و این شرایط بسیار سخت است. امیدواریم بتوانیم به‌طور تدریجی میزان افزایش حداقل دستمزد را لحاظ کنیم تا فاصله میان حداقل و حداکثر دریافتی مستمری جبران شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از پدیده سرمایه داری بی‌هویت بیان داشت: نسل سرمایه‌دار بی‌هویتی شکل گرفته که می‌خواهد به هر طریق ممکن و از هر راهی به پول برسند و در کنار آن نیز بخش خصوصی کارآفرین خانه‌نشین شده و با مشکلات فراوان، کارگاه‌های خود را اداره می‌کنند.
وی درپایان با تاکید برمبارزه با فساد و حمایت از محرومان اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی باید سازمانی برای بی‌پناهان وهمراه صاحبان تولید و خادم جامعه مستمری بگیران باشد.
درهمین همایش مدیرعامل تامین اجتماعی نیز گفت: شرایط این سازمان متأثر از شرایط اقتصادی کشور است و دولت  در سال گذشته 7هزار و 600 میلیارد ریال از محل هدفمند‌سازی یارانه‌ها به این سازمان پرداخت کرد.
سیدتقی نوربخش به تغییرنظام مدیریتی بیمارستان‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: تغییر نظام مدیریت بیمارستان‌های سازمان مورد توجه خواهد بود و بیمارستان‌هایی که در آینده راه‌اندازی می‌شوند، به صورت هیئت مدیره‌ای و خرید خدمت اداره می‌شود و بیمارستان‌های موجود نیز به مرور در همین مسیر قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: در بخش بیمه‌ای نیز که 96 درصد منابع سازمان را شامل می‌شود، حرکتی مجاهدانه صورت گرفته و تجهیز منابع و اجرای به موقع تعهدات سازمان در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به خوبی انجام شده و صرفه‌جویی‌های بسیار خوبی صورت گرفته و رفع همپوشانی و حذف پرداخت‌های غیر حق در این بخش، به عنوان یک اولویت اجرایی شده و دنبال می‌شود.