kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
رئیس امور قرآنی اوقاف کشور:

سهم استان همدان از طرح تربیت حافظان قرآن 227 هزار نفر است

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اعلام کرد: سهم استان همدان از طرح تربیت حافظان قرآن کشور 227هزار نفر است.

همدان- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان همدان، افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم به فرموده رهبر معظم انقلاب از چند سال پیش آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها، تعداد حافظان در کل کشور باید به 10 میلیون نفر برسد.
وی ادامه داد: سهم تعیین شده برای همدان، نشان می‌دهد که در هر خانوار این استان باید حداقل یک نفر به این طرح بپیوندد و به حفظ قرآن کریم بپردازد.
وی اظهار داشت: افراد در هر سنی حتی با سن و سال بالا می‌توانند به حفظ قرآن بپردازند و از فیض آن بهره‌مند شوند.
وی در ادامه بر فاخر برگزار شدن مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن نیز تاکید کرد و گفت: از سال آینده مرحله کشوری مسابقات قرآن را در مهرماه برگزار خواهیم کرد و لذا مرحله شهرستانی آن باید در بهار سال آینده برگزار شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور اعلام کرد: اوایل سال آینده مسابقات سراسری قرآن دانش‌اموزان به میزبانی همدان برپا خواهد شد.
وی افزود: تا سال گذشته برپایی مسابقات دانش‌آموزی قرآن به طور جداگانه در قالب دومسابقه توسط سازمان اوقاف و آموزش و پرورش انجام می‌شد که از امسال تبدیل به یک مسابقه شده و به طور مشترک به اجرا در می‌آید.
در پایان این مراسم برگزیدگان مسابقات قرآن استان همدان مورد تقدیر قرار گرفتند.