kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸

30 درصد جمعیت استان بوشهر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: مساحت سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان بوشهر 770 هکتار است که 30 درصد جمعیت این استان در آنها ساکن هستند.


فرزداد رستمی در نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر افزود: سطح وسیعی از محله‌ها دچار مشکلات و‌ آلودگی‌های اجتماعی هستند که بیشتر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی است و نیاز به ساماندهی دارد.
براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1390 جمعیت استان بوشهر یک میلیون و 32 هزار و 949 نفر اعلام شده است.
شهرستان بوشهر با 258 هزار و 906 نفر بیشترین و دیلم با 31 هزار و 570 نفر کمترین جمعیت استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند.
وی یادآور شد: در استان بوشهر 934 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده و ضروری است نسبت به احیا و توانمندسازی آنها اقدام‌های جدی انجام شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: اقدام‌های انجام شده تاکنون کافی نبوده و همچنان نیازمند تمهیداتی برای بهسازی این بافت‌ها هستیم.
رستمی گفت: برای احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی سند ملی راهبردی تدوین شده که طرح‌های مختلفی در این سند مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: کمیته‌های اجتماعی و فرهنگی، توانمندی، زیرساختی و کمیته حقوقی در سند ملی راهبردی تعیین شده است.
رستمی یادآور شد: دفتر خدمات نوسازی و تسهیل‌گری احیا بافت فرسوده در برازجان راه‌اندازی شده است که به مانند شهردار عمل می‌کند و با بررسی مشکلات بافت و شرکت‌ ساکنان در دوره آموزشی زمینه جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌‌شود.