kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
در عملیات مشترک حزب‌الله، نیروهای مردمی و ارتش سوریه

شهر استراتژیک سلما آزاد شد /فرار تروریست‌ها به جسرالشغور

ارتش و نیروهای مردمی سوریه به همراه مبارزان مقاومت لبنان ارتفاعات و شهر استراتژيک «سلما» را به طور کامل از تروریست‌ها پس گرفتند.

سرویس خارجی-

در ادامه پیروزی‌های مکرر نیروهای دولتی سوریه، دیروز نیز پیروزی شیرینی در این کشور رقم خورد؛‌ دیروز ارتفاعات و شهر استراتژیک «سلما» در استان شمالی «لاذقیه» در عملیات مشترک ارتش، نیروهای مردمی و رزمندگان حزب‌الله لبنان آزاد شدند و تروریست‌ها برای حفظ جان خود، به منطقه اشغالی «جسر الشغور» فرار کردند. نیروهای ارتش و حزب‌الله نیز به سمت این منطقه روانه شده‌اند. اهمیت جسرالشغور به حدی است که آن را کلید آزادسازی شهر «ادلب» ذکر می‌کنند.
در ارتباط با جایگاه و اهمیت شهر «سلما»، تنها ذکر این نکته کفایت می‌کند که گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی ورود روسیه به جنگ سوریه در مهر گذشته، اشغال این شهر و ادلب به دست تروریست‌ها بوده است. سلما که در شمال استان لاذقیه واقع شده است، از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی «جیش‌الفتح» محسوب می‌شده است. ارتش سوریه در استان«حلب» نیز عملیاتی را برای آزادسازی «خان العسل» آغاز کرده است.
از استان «دیرالزور» نیز خبر رسیده، جنگنده‌های سوری 20 تانکر دیگر سوخت داعش را منهدم کردند.
در «غوطه شرقی» هم شهرک «البلالیه» از کنترل عناصر تروریستی خارج شد.
آزادسازی 150 شهرک
«سرگئي روسکوی» رئيس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز ابعاد پیروزی نیروهای روسی و سوری در ماه‌های جاری را تشریح کرد. روسکوی گفت: «ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه، در ماه دسامبر (آذر)، 135 شهرک و در ماه جاری (ژانویه) نیز 19 شهرک را از کنترل تروریست‌ها خارج کرده‌اند. آن طور که تسنیم نوشته وی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود، پیروزی‌های بزرگ نیروهای مذکور در استان‌های «حلب»، «لاذقیه»، «حماه» و «رقه» رقم خورده است.
روسکوی در رابطه با حجم حملات هوایی جنگنده‌های روسی نیز گفت: «جنگنده‌های روسی از آغاز سال جاری میلادی (10 دی) تاکنون، در 10 استان سوریه 311 سورتی پرواز انجام داده‌اند و طی این حملات، 1100 مرکز و موضع تروریست‌ها را نیز منهدم کرده‌اند. روسکوی این را هم گفت که حمایت ترکیه از تروریست‌های سوری همچنان ادامه دارد.
سایر رویدادها
*«پوتین» رئيس‌جمهور روسیه گفته ‌‌«مسئولیت (خون) غیرنظامیانی که در سوریه کشته می‌شوند، به گردن تروریست‌ها و حامیان آنهاست.»
* «مایکل ویکرز» معاون سابق رئيس‌جمهور آمریکا گفته، راهبرد این کشور در سوریه و عراق پیشرفتی نداشته است.
* مقامات هندی به وزیر خارجه سوریه در دهلی ‌نو اطمینان دادند که هند در ائتلاف آمریکایی ضدسوری شرکت نمی‌کند.
*جنگنده‌های آمریکایی طی اقدامی شیطنت‌آمیز، مواضع داعش را در اطراف سد «تشرین» بمباران کردند تا زمینه برای حضور کردهای مسلح (به جای ارتش سوریه) در این منطقه فراهم شود!