kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

بارگیری همزمان ۳ فروند نفتکش در پایانه گاز عسلویه

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: برای نخستین‌بار در پایانه گاز عسلویه به طور همزمان سه فروند کشتی نفتکش برای صادرات میعانات گاز بارگیری کردند.


سیدپیروز موسوی افزود: این عملیات با وجود شرایط جوی نامساعد در خلیج‌فارس، به منظور جلوگیری از تاخیر در بارگیری کشتی‌های نفتکش، تحمیل هزینه دموراژ و اختلاف در تولید گاز کشور انجام شد. وی اضافه کرد: با انجام این عملیات حدود 800 هزار تن از میعانات گازی ایران پس از بارگیری در کشتی‌های نفتکش روانه بازار شده است.
موسوی با بیان این که در این عملیات ویژه بندری، بارگیری سه کشتی نفتکش اقیانوس پیما و سوئز ماکس با گوی‌های شناور و قدرت ریسک‌پذیری بالایی انجام شد، ادامه داد: در شرایطی کنونی در کمتر پایانه نفت و گاز در جهان چنین عملیاتی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: بارگیری کشتی‌های نفتکش با استفاده از گوی شناور منجر به ارتقای توان عملیاتی صادرات میعانات گازی ایران در پایانه گاز عسلویه خواهد شد.
موسوی یادآور شد: با توجه به تکمیل بودن ظرفیت مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی در عسلویه سرعت و دقت، لازمه اجرای این عملیات بود زیرا تاخیر در اجرای بارگیری ممکن بود که منجر به سرریز شدن مخازن میعانات گازی عسلویه شود و قطع تولید گاز را به همراه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: عملیات پهلودهی سه فروند کشتی نفتکش غول‌پیکر از طریق گوی شناور در عسلویه با ثبت یک رکورد جدید در مدت زمان کمتر از 12 ساعت انجام شد.