kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

رفع تصرف 1400 هکتار زمین ملی در خوزستان

رئیس دادگاه عمومی بخش شاوور شهرستان شوش در استان خوزستان از باز پس‌گیری یکهزار و 400 هکتار از اراضی ملی از دست زمین‌خواران خبر داد.


مجید افراخته با بیان اینکه پرونده‌های زمین‌خواری فوری و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد اظهار کرد: با همکاری ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شوش یکهزار و 300 هکتار زمین در بخش شاوور از دست زمین‌خواران منطقه آزاد شد.
وی گفت: در این رابطه هفت زمین خوار نیز دستگیر شدند ضمن اینکه دستور قطع انشعاب آب و برق و نیز تخریب حصار این اراضی ملی صادر شده است.
افراخته با بیان اینکه زمین‌خواران در این اراضی اقدام به کشت گندم کرده بودند افزود: پرونده این زمین خواری هفتم بهمن ماه امسال در دستگاه قضایی شهرستان شوش رسیدگی می‌شود.
رئیس دادگاه عمومی بخش شاوور همچنین از شناسایی و آزادسازی 100 هکتار دیگر از اراضی ملی در محدوده این بخش که از سوی زمین خواران مصادره شده بود خبر داد و گفت: شش هزار متر مربع زمین مسکونی نیز در این رابطه در بخش شاوور شوش شناسایی شده است.
وی گفت: دستگاه قضایی با افرادی که اراضی ملی را تصرف و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز نموده‌اند برخورد کرده و ساخت و ساز غیرقانونی را تخریب خواهد کرد.