kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
نشنال‌ اینترست:

برجام نمی‌تواند برنامه موشکی ایران را متوقف کند

یک نشریه آمریکایی در گزارشی تصریح کرد: ایران به توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می‌دهد و برجام نمی‌تواند تهران را مقید به عقبگرد در برنامه نظامی خود کند.


نشریه «نشنال اینترست»  در گزارشی نوشت: موشک‌های بالستیک بعنوان بخشی از ساختار دفاعی هر کشور تعیین شده، در عین حال برخی از کشورها این موشک‌ها را به منظور استفاده بعنوان سلاح کشتارجمعی انبار می‌کنند؛ که این مسئله به هیچ وجه در مورد ایران صدق نمی‌کند.
در ادامه گزارش آمده است: ایران به توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می‌دهد و برجام نمی‌تواند تهران را مقید به عقبگرد در برنامه نظامی خود کند.
به گزارش فارس، «پائول رایان» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا گفت: قانونگذاران آمریکایی قصد دارند به زودی تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران تصویب کنند.
رایان افزود: مجلس منتظر اقدام رئیس‌جمهور نمی‌ماند. هفته آینده (بعد از یکشنبه) ما تحریم جدید علیه ایران را به رأی می‌گذاریم.
گفتنی است در حال حاضر دستکم 9 طرح مختلف علیه ایران در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در دست بررسی است، که به بهانه‌های مختلف از جمله مسئله موشکی و حقوق بشر در دستور کار قرار گرفته است.
علیرغم عهدشکنی طرف مقابل و نقض مکرر برجام توسط آمریکا، دولت ایران همچنان با شتاب به انجام تعهدات برگشت ناپذیر خود مشغول است.
 قرار بود تحریم‌ها
 امروز لغو شود
یک مقام آگاه دولتی درمورد زمان اجرای برجام و روز لغو تحریم‌ها اظهار داشت: طبق زمانبندی و برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود امروز (دوشنبه) روز لغو تحریم‌های اقتصادی باشد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ایران تعهدات خود را در راستای اجرای برجام انجام داده است و به نظر می‌رسد طرف‌های غربی و آمریکایی باید نظر خود را نسبت به اجرای برنامه‌ها اعلام و پس از آن تحریم‌ها لغو شود.
این مقام مسئول دولتی با اشاره به اینکه طبق قرار امروز باید روز لغو تحریم‌ها باشد تصریح کرد: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که روز لغو تمامی تحریم‌ها عقب افتاده است و با تاخیر مجدد همراه خواهد بود.
به گزارش فارس، طی روزهای اخیر برخی کشورهای عربی به دنبال کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران بوده‌اند.
برای زمان لغو تحریم‌ها از زمان مذاکرات تاریخ‌های متعددی ذکر شده که آذر ماه، ششم دی ماه و اواخر دی ماه از آن جمله‌اند. تازه‌ترین تاکید دولتی‌ها تاریخ اواخر دی ماه است.