kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
مدیرمسئول کیهان در دانشگاه اصفهان :

مدعیان اصلاحات پاسخ نمی‌دهند در کارنامه خود چه نقطه مثبتی دارند؟!


اصفهان- خبرنگار کیهان:
اصحاب و سران فتنه از نگاه سرویس‌های اطلاعاتی غرب «فسیل زنده»! نامیده می‌شوند. فسیل به این علت که یک‌بار در پروژه براندازی به کار گرفته شده و سوخته‌اند و «زنده» از آن جهت که حریف با وجود ناکارآمدی آنها برای حفظ اعتماد سایر مهره‌های پنهان خود در ایران و منطقه ناچار است از آنها حمایت کند. مانند حمایت آمریکا از شاه فراری که فقط برای دلگرمی و امیدواری سایر مهره‌های خود نظیر ملک خالد، شاه‌حسین، انورسادات و امثال آنها بود. بنابراین باید از فتنه 88 درس گرفت و مراقب تکرار آن در قالب‌های متفاوت و در عرصه‌های دیگر بود.
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که صبح پنج‌شنبه در دانشگاه اصفهان و در جمع بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان حضور یافته بود با اشاره به مطلب فوق گفت؛ از آنجا که درگیری ایران اسلامی با آمریکا و متحدانش در ماهیت طرفین درگیر ریشه دارد، نباید از فتنه‌ها و توطئه‌های بعدی غافل بود ولی برای کشف سمت و سوی آن و اینکه دُمل چرکین بعدی از کدام نقطه سر باز می‌کند، باید مراقب عرصه بود.
 مدیر مسئول کیهان با اشاره به تدارک بیش از ده ساله فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 و ارائه اسناد وابستگی سران و اصحاب فتنه به سرویس‌های اطلاعاتی غرب گفت؛ بهره‌گیری دوباره از فرمول فتنه 88 شبیه استفاده از کبریت سوخته است و حاشیه‌سازی‌های فتنه‌گران و مدعیان اصلاحات نباید نگاه تیزبین ملت را از سایر عرصه‌ها دور کند.
شریعتمداری با اشاره به برخی از ادعاها نظیر شورایی کردن رهبری که این روزها رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به مدعیان اصلاحات و حامیان بیرونی آنها در آن می‌دمند گفت؛ این ادعاها و جنجال‌های متعاقب آن نقش نارنجک‌های دودزا و بمب‌های صوتی را دارند که از یکسو برای انحراف افکارعمومی از مسائل اصلی، نظیر بی‌اعتنایی اثبات شده مدعیان اصلاحات و کارگزارانی‌ها به مطالبات مردم شلیک می‌شوند و از سوی دیگر این پیام را به دشمنان بیرونی مخابره می‌کند که می‌توانند برای فتنه بعدی روی آنها حساب کنند! زیرا دشمنان بیرونی هم می‌دانند اینگونه ادعاها خیلی بزرگتر از قد و قواره ادعاکنندگان است، بنابراین از آن فقط پیام همراهی برای آشوب‌آفرینی‌های بعدی را دریافت می‌کنند و نباید فریب این ادعاها را بخوریم و از مسائل اصلی باز بمانیم.
مدیر مسئول کیهان، تلاش برای تحریف و تغییر صورت مسئله در خیانت‌های انجام شده را یکی دیگر از نارنجک‌های دودزا دانست و گفت؛ ناکامی در حفظ منافع ملی در برجام، ناتوانی از مقابله با رکود و گرانی، ضربه زدن به احترام پاسپورت ایرانی و نمونه‌های دیگری از این دست را با حمله به منتقدان و اهانت به آنان سرپوش می‌گذارند و مثلاً برجام را که این روزها آمریکا حتی وعده‌های نسیه خود در آن را هم یکی پس از دیگری نقض می‌کند، فتح‌الفتوح می‌نامند.
شریعتمداری به عنوان نمونه‌ای از تحریف صورت مسئله‌ها گفت؛ فلان مفسد اقتصادی، فقط در یک قلم مبلغ 5 میلیون دلار از یک غول نفتی خارجی رشوه گرفته و در مقابل دهها برابر آن را از بیت‌المال به تاراج داده است و نوار مکالمه او موجود است که در آن اصرار دارد وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید کند و در فتنه 88 نیز آشکارا پادویی کرده است ولی بعضی‌ها به گونه‌ای از او یاد می‌کنند که انگار «رابین‌هود» افسانه‌ای است و همه فکر و ذکر او در زندان، کمک به فقرا و مستمندان است!
وی در ادامه اظهار داشت؛ این روزها و در آستانه انتخابات که زنگ حساب و حساب پس دادن است، انشاء می‌خوانند و از پاسخ به این پرسش منطقی طفره می‌روند که برای شایستگی ورود به مجلس چه نقطه مثبتی در کارنامه خود دارند؟ آنها برای پاک کردن سابقه شرم‌آور خود در فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 که نفرت مردم را در پی داشت، ادعا کردند که دولت یازدهم برآمده از اصلاحات است و رأی مردم به روحانی رأی به اصلاحات بوده است و اکنون که برخی از ناکامی‌های دولت در عرصه‌های سیاست خارجی، اقتصاد و فرهنگ را می‌بینند دنده عقب گرفته و زبان و قلم به انتقاد گشوده‌اند و اصلاً به روی خود نمی‌آورند که این ناکامی‌ها نتیجه مستقیم حضور آنان در بدنه تصمیم‌ساز دولت بوده است.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به حضور برخی از کلان سرمایه‌داران و مرفهین بی‌درد در همه توطئه‌ها و فتنه‌ها پرداخت و با اشاره به این سخن حضرت امام(ره) که می‌فرمایند؛ «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» گفت؛ رد پای کلان سرمایه‌داران و صاحبان ثروت‌های بادآورده‌ در فتنه 88 به وضوح قابل دیدن است و امروزه باید مراقب نقش‌آفرینی آنها در انتخابات پیش‌روی برای نفوذ عوامل خود به خانه ملت بود.
وی افزود؛ هرگاه شاهد همسویی برخی از نامزدهای انتخابات با مفسدان اقتصادی بودید باید در هویت و صلاحیت آنان تردید جدی کنید و  در این خصوص میان کسانی که از طریق رانت مسئولیتی به ثروت انبوه رسیده‌اند و کسانی که با غارت‌های قبلی به کلان سرمایه‌دار تبدیل شده‌اند تفاوتی نیست. وی گفت؛ «برخی» از یاران پیامبر اکرم(ص) که در دوران بعد از آن حضرت ثروت انبوهی اندوخته بودند، در فتنه‌های جمل و صفین حضور موثری داشتند ولی افرادی نظیر جناب سلمان فارسی حتی یک لحظه هم از یاری امیرالمومنین(ع) و دفاع از اسلام دست برنداشت. او در ساده‌زیستی سرآمد و ضرب‌المثل بود تا آنجا که وقتی حاکم مدائن بود و در آن شهر سیل ویرانگری آمده بود، از کلبه محقر خود  قرآن و شمشیر و لباس رنگ و رو رفته‌ای برداشت و به بالای بلندی رفت و ندا سر داد که « هکذا ینجوا المخففون  یوم القیمه» سبکباران اینگونه در روز قیامت نجات می‌یابند.
مدیرمسئول کیهان در ادامه به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی درباره مجلس آینده گفت؛ مدعیان اصلاحات با جار و جنجال رسانه‌ای که از سوی رسانه‌های آن سوی مرزها نیز به شدت حمایت می‌شود اصرار دارند شمار اندک خود را «زیاد» جلوه دهند و پشت شعارهایی که بارها بی‌اعتقادی خود را به آن اثبات کرده‌اند، پنهان شوند و اظهار داشت؛ پیروان اسلام و انقلاب، انبوه و بی‌شمارند و باید اولا؛ پرچم‌های خود را همیشه افراشته نگاه دارند و ثانیا؛ با طرح مطالبات اصلی و بر زمین مانده مردم به آنها اجازه فریبکاری و حاشیه‌سازی ندهند. مدیرمسئول کیهان با اشاره به تجربه سی و چند سال گذشته گفت؛نامزدهای وابسته به جریان سیاسی مورد حمایت غرب اگر به مجلس راه یابند، احتمال همراهی آنان با دشمنان بیرونی دور از انتظار نیست.